مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وجود سرب در اسباب‌بازی‌ها و سایر اقلامی که در دسترس کودکان قرار دارد، خطرناک است، زیرا در صورت وارد شدن این فلز سنگین به بدن کودکان اختلال‌های رشدی عمده‌ای در آنان ایجاد می‌شود.

toys

اين نكات را براي جلوگيري از  مسمومیت با سرب در کودکان شوید، در نظر داشته باشيد:

-  مراقب اسباب‌بازی‌هایی که از فلز و پلاستیک ساخته شده‌اند باشيد.

-  مراقب اسباب‌بازی‌ها، جواهرات بدلي و اسباب‌بازی‌های عتیقه وارداتي باشيد.

-   هشدارهای سازمان‌های مسئول ایمنی اقلام مصرفی را جدي بگيريد، ازجمله هنگامي كه دستور جمع‌آوری یک اسباب‌بازی از بازار داده می‌شود یا مشخص مي‌شود که یک اسباب‌بازی داراي سرب است.

-  اسباب‌بازی‌هايي را که احتمال مي‌دهيد حاوی سرب باشند، را از دسترس کودکان خارج کنید.

-   اگر احتمال می‌دهید کودکتان در معرض سرب قرار گرفته باشد، با متخصص کودکان مشورت كنيد تا در صورت لزوم آزمايش خون از لحاظ ميزان سرب انجام شود.

-  مراقب هنگامی ‌که کودکتان با جواهرات بدلي بازی می‌کند، آن‌ها را به درون دهانش نمی‌برد. پوشیدن جواهرات بدلي که حاوی سرب هستند باعث ورود سرب به بدن نمي‌شوند، اما جویدن یا مکیدن این جواهرات می‌تواند کودک را در معرض میزان بالای سرب قرار دهد.

توجه داشته باشید که میزان بي‌خطري برای سرب در خون وجود ندارد و از طرف دیگر اغلب کودکانی که میزان بالایی از سرب در خون دارند، ممکن است علامتی نداشته باشند.

البته هنگامی میزان سرب در خون کودک از حد مشخصي بالاتر رود، اثرات واضح‌تري در یادگیری و رفتار او بروز خواهد کرد. به‌هرحال فقط آزمایش خون می‌تواند افزایش میزان سرب در بدن کودک را شناسایی کند.

کد خبر 322627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha