همشهری آنلاین: سخنگوی ارتش پاکستان از دستگیری پنج نفر از افرادی که در اجرای حمله تروریستی مرگبار روز چهارشنبه گذشته به دانشگاهی در شمال غرب این کشور نقش داشته و با تروریست ها همکاری کرده اند، خبر داد.

عاملان حمله تروریستی به دانشگاهی در پاکستان دستگیر شدند

به گزارش ايرنا، عاصم سلیم باجوا روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این افراد از مرز 'تورخم' افغانستان وارد شهر 'مردان' در ایالت خیبرپختونخوا در نزدیکی مرز افغانستان شده اند.

تصاویر تلویزیونی این کنفرانس مطبوعاتی که بطور مستقیم از شبکه های خبری پاکستان پخش شد، تصاویر افراد دستگیر شده را درحالی که زنجیر به دست و پا داشتند، نشان داد. این افراد به محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی آورده شده بودند تا در معرض دید رسانه ها قرار گیرند.

سخنگوی ارتش گفت که طراحان و عاملان کمک کننده به حمله به دانشگاه 'باچاخان' در شهر چارسده واقع در ایالت خیبرپختونخوا، از طریق تلفن همراه با افرادی در داخل خاک افغانستان در تماس بوده اند.

پیش از آغاز این کنفرانس مطبوعاتی، تماس تلفنی یکی از عوامل طالبانی طراحی حمله به دانشگاه باچاخان با یکی از خبرنگاران پخش شد. فرد مورد نظر در این تماس که روز چهارشنبه و بعد از حمله انجام شد، مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

ارتش پاکستان پیشتر نیز اعلام کرده بود که حمله مرگبار روز چهارشنبه گذشته به دانشگاه 'باچا خان' در شمال غرب این کشور، از نقطه ای در داخل خاک افغانستان هدایت شده است.

به همین دلیل، ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده ارتش پاکستان روز پنجشنبه گذشته در تماس های تلفنی با 'اشرف غنی' رئیس جمهوری افغانستان، 'عبدالله عبدالله' رئیس اجرایی دولت این کشور و ژنرال 'جان کمپبل' فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان درباره ارتباط میان عوامل حمله به دانشگاه باچا خان و افرادی در داخل خاک افغانستان، صحبت کرد.

روزنامه اردو زبان 'نوای وقت' پاکستان روز شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک این کشور گزارش داد: درصورتی که افغانستان در موضوع شناسایی عاملان حمله به دانشگاه باچاخان همکاری نکند، احتمال خروج پاکستان از روند مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان افغانستان وجود دارد.

مقام های افغان ادعای پاکستان را مبنی بر نقش داشتن افرادی در داخل خاک افغانستان در حمله به این دانشگاه را رد کرده اند.

کد خبر 322576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha