مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دکتر آتا مشیدی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد دستگاه ویدئومتری پرتابل با ویژگی‌های خاص برای حرکت تا عمق ۳۰۰ متری در چاه‌ها را ساخته‌ است.

ویدئومتری پرتابل

دکتر آتا مشیدی، استاد دانشگاه با همکاری مهندس سیروس عبدالله‌زاده بدون کپی‌برداری از دستگاه‌های مشابه و با بومی‌سازی همه قسمت‌ها اين دستگاه را ساخته‌ است.

به گفته دكتر مشيدي در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري‌آنلاين، دستگاه ویدئو متری در واقع یک ربات اکتشافی کاملا ضد آب با قابلیت تحمل فشارهای بالای سیالات است.

با کمک این دستگاه عمق چاه، چگونگی اتصال لوله‌ها، نحوه جوشکاری، تعیین سطح آب، تعیین موقعیت شیارها و میزان گرفتگی و انسداد آنها و میزان پوسیدگی و رسوب‌گذاری بر روی لوله جدار چاه قابل مشاهده خواهد بود.

ربات اکتشافی ضد آب

همچنين با استفاده از این سیستم، نقص و مشكل‌هاي احتمالی چاه‌های آب فاضلاب به راحتی قابل تشخیص است.علاوه بر اين از دستگاه ويدئومتري پرتابلي كه دكتر مشيدي و همكارش ساخته‌اند در صنایع کشاورزی، نفت و برای جلوگیری از مشکلات کم آبی در بسیاری از نقاط کشور که ممکن است با ترمیم به موقع چاه بهبود یابد، مي‌توان استفاده كرد.

چهار نكته مثبت خاص اين سيستم ساخت داخل، به گفته سازنده‌اش، حجم بسیار کم، وزن پایین، قابل کنترل بودن با استفاده از اپليكيشن اندروید و قیمت مناسب آن نسبت به نمونه‌های خارجی، بدون کم شدن کیفیت آن است.

سازنده در حال حاضر مشغول انجام مراحل پایانی ثبت اختراع و اخذ مجوز دستگاه ويدئومتري پرتابل است.

کد خبر 322522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha