همشهری‌آنلاین: جورج سوروس در نشستی در اجلاس داووس درباره پناهجویان در اروپا و پذیرش آنها در این قاره اعلام کرد: اتحادیه اروپا در حال فروپاشی است.

soros

 جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی متولد مجارستان بعد از پيش‌بيني فروپاشي اتحاديه اروپا، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بحران پناهجویان در قاره اروپا گفت: این بحران حتی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را نیز متضرر کرده است. او می‌خواست این بحران را متوقف کند بر همین اساس زندگی سیاسی خود را به خطر انداخت اما سیاستش مبنی بر بازکردن درهای آلمان به سوی پناهجویان به درستی تنظیم نشده است.

سوروس هم‌چنین اظهار داشت، اقتصاد چین در حال تجربه سقوطی سهمگین است و فدرال رزرو آمریکا هم خیلی دیر به فکر افزایش نرخ بهره افتاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن،او در ادامه با اشاره به اقدام‌هاي اخیر روسیه گفت: مسکو در جایگاه بسیار بسیار ضعیفی قرار دارد و با یک سقوط قریب الوقوع مواجه است.

سوروس در ادامه با اشاره به اولین دور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در یکم ماه فوریه در ایالت آیووا با حمایت از هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها گفت: دونالد ترامپ با هراس‌افکنی، همان کاری را انجام می‌دهد که داعش می‌کند.

 

کد خبر 322505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha