خبرها حاکی از آن است که ۷۸نماینده مجلس طرحی دو‌فوریتی را آماده کرده‌اند که برای محاسبه شغل رانندگان وسایل نقلیه حمل بار و مسافر بین شهری و درون شهری در ردیف مشاغل سخت و زیان آور راهکار ارائه خواهد کرد.

شغل رانندگی

 درصورت تصويب اين طرح، مشمولين اين قانون مي‌توانند با پرداخت 4درصد مابه التفاوت به جاي كارفرما در پرداخت حق بيمه از مزاياي سخت و زيان آور بودن اين شغل بهره‌مند شوند. اسماعيل دوستي، نايب‌رئيس كميسيون حمل ونقل شوراي شهر درباره اين اقدام گفت: ما درباره اين موضوع تا‌كنون صحبتي در شوراي شهر نداشتيم اما موافقت خود را بااين اقدام مجلس اعلام مي‌كنيم. به هرحال رانندگان تاكسي و اتوبوس در تهران با مشكلات عديده‌اي مواجه هستند، در طول روز آنها به‌دليل تردد زياد در شهر درمعرض انواع آلودگي‌ها اعم از آلودگي هوا و صدا دست به گريبان هستند و واقعا شغل سختي دارند. وي گفت: ما منتظر تصميم مجلس هستيم. به هرحال مجلس در راس امور است و به‌عنوان يك نهاد بالادستي، قوانين براي سازمان تأمين اجتماعي و دولت لازم‌الاجراست اما در شوراي شهر تصميمات ما اينگونه نيست و فقط مي‌توان درحد پيشنهاد مسائلي را مطرح كرد اما درهرحال شوراي شهر تهران قطعا با اين تصميم موافق است و هرچه هم بتوانيم كمك خواهيم كرد.

ابوالفضل قناعتي، سخنگوي كميسيون عمران وحمل ونقل شوراي شهر نيز بااشاره به اينكه شوراي شهر تاكنون بارها بر لزوم حمايت از رانندگان تاكسي تأكيد داشته، گفت: بحث حمايت دولت از راننده‌ها جدي است تا ما مجبور نباشيم نرخ كرايه‌ها را بالاببريم و در نتيجه آثار آن در قالب فشار بر زندگي مردم خودش را نشان بدهد. وي افزود: دولت به بنزين تاكسي‌ها يارانه مي‌داد و بيمه آنها را تأمين مي‌كرد اما به مرور از اين حمايت دست برداشت. به‌نظر من اصلا به جاي سخت و زيان آور دوباره بيمه رانندگان را جاري كنند يا كمك‌ها و خدمات رفاهي براي آنها درنظر بگيرند و سبدهاي تشويقي به آنها بدهند. مجلس‌اي كاش اين چيزها را تصويب كند چون اگر راننده‌اي بعد از 22سال بازنشسته هم بشود نمي‌‌تواند كه درخانه بنشيند و دوباره مجبور است كار كند.

کد خبر 322478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha