همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران در داووس سوئیس «عادت کردن آمریکا به زورگویی» را نکوهش کرد و با تاکید بر ماهیت دفاعی برنامه نظامی ایران، تحریم واشنگتن علیه برنامه موشکی کشورمان را «غیرقانونی» خواند.

ظریف

به گزارش ایرنا، ظریف با اشاره به تحریم‌های جدید موشکی واشنگتن علیه ایران، به آسوشیتدپرس گفت: ما معتقدیم این تحریم‌ها بیجا هستند. ما معتقدیم این تحریم‌ها غیرقانونی‌اند. آنها اصول بنیادی را زیر پا می‌گذارند. برنامه موشکی ایران، برنامه‌ای مشروع و پدافندی است.

وی افزود: این اتفاق نشان می‌دهد که ایالات متحده عادتی دارد که برایش دشوار است ترک کند؛ عادت به فشار، زورگویی و تحریم.

وزیر امور خارجه ايران چشم انداز بهبود روابط دیپلماتیک با آمریکا را «بسیار دور» ارزیابی کرد اما گفت: آمریکا می‌تواند برای پایان دادن به بی‌اعتمادی، گام‌هایی بردارد.

آسوشیتدپرس نوشت: وزیر امور خارجه ایران در همان هتلی در داووس سوئیس اقامت دارد که «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز مستقر شده است. با این حال، ظریف گفت که آنها هیچ برنامه‌ای برای ملاقات با یکدیگر ندارند.

ظریف در پاسخ به سوال آسوشیتدپرس درباره موضع اصولگرایان گفت: ایران کشوری تک صدایی نیست. فکر می‌کنم آمریکایی‌ها این را می‌دانند؛ درست مثل ایالات متحده آمریکا که تنها یک صدا شنیده نمی‌شود. بنابراین شما در میان بازیگران سیاسی و بخش‌های مختلف جامعه، دیدگاه‌هایی متفاوت دارید.

به نوشته آسوشیتدپرس، ایران یکی از محورهای نشست امسال مجمع جهانی اقتصاد در داووس خواهد بود.
نشست مجمع عمومی اقتصاد در داووس هر سال با حضور حدود دو هزار و 500 رهبر سیاسی، اقتصادی، نخبگان و رسانه‌های جهان برای بحث درباره مهمترین چالش‌های بین‌المللی بویژه در حوزه اقتصادی تشکیل می‌شود.

کد خبر 322301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha