همشهری آنلاین: حمله گروهی از تروریست های مسلح به دانشگاهی در شهر 'چارسده' در شمال غرب پاکستان که از صبح روز چهارشنبه آغاز شده بود و برای ساعاتی ادامه داشت، پس از هجوم نیروهای امنیتی و ارتش، با کشته شدن دست کم ۲۶ نفر از حمله چهار تروریست، پایان یافت.

حمله تروریستی به یک دانشگاه در پاکستان با ۲۶ کشته پایان یافت

به گزارش ايرنا، شوکت یوسف زی' یکی از وزیران دولت ایالت خیبرپختونخوا گفت که بیش از 50 نفر در حمله تروریستی به دانشگاه 'باچا خان' مجروح شده اند. 22 نفر از قربانیان حادثه امروز از افراد غیرنظامی حاضر در دانشگاه و 4 نفر آنها نیز تروریست های مهاجمی بودند که در برخی گزارش ها، سن افراد مهاجم حدود 15 سال اعلام شده است.

گروه تروریستی طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. فردی به نام 'عمر منصور' یکی از عناصر طالبان که به عنوان عامل اصلی طراحی حمله مرگبار سال گذشته به مدرسه ای در پیشاور شناخته می شود، اعلام کرده است که حمله به دانشگاه باچاخان نیز کار افراد او بوده است.

در پاییز سال گذشته، حمله تروریست های طالبان به مدرسه ای در شهر پیشاور در ایالت خیبرپختونخوا، موجب کشته شدن حدود 150 نفر از دانش آموزان و کادر آموزشی این مدرسه شد که در نوع خود، بی سابقه ترین حادثه تروریستی در پاکستان بود.

حمله امروز در ایالت خیبرپختونخوا، دومین حمله تروریستی مرگبار در این ایالت طی 24 ساعت گذشته است. روز گذشته انفجار انتحاری در نزدیک شهر پیشاور مرکز این ایالت، دست کم 10 نفر کشته شدند.

ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان برای نظارت مستقیم بر اوضاع، شخصا به شهر چارسده سفر کرد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند، نخستین مقام خارجی بود که این حمله تروریستی را در پیامی در صفحه توئیتر خود، به شدت محکوم و با مردم و دولت پاکستان ابراز همدردی کرد.

به گفته رئیس دانشگاه باچا خان، این دانشگاه امروز و در زمان وقوع حمله تروریستی، میزبان یک مراسم شعرخوانی ملی با حضور افرادی از دانشگاه های مختلف پاکستان بوده است و حدود سه هزار نفر میهمان این مراسم بوده اند.

کد خبر 322279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha