سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری دو: برای راه‌اندازی این کار به سرمایه‌ای برابر ۲۰‌میلیون‌تومان نیاز دارید که در واقع آن را برای مواداولیه، ابزار مورد استفاده و مکانی که آن را اجاره می‌کنید، می‌پردازید.

محصولات چرمی

 ابزارآلات مورد نياز شما شامل سنبه، درفش، مشته و ميزكار است كه براي مجموع آنها بايد ۱۰ ميليون تومان خرج كنيد. فضاي مورد نياز براي اين كسب‌وكار حداقل ۲۰ مترمربع است، براي شروع اين كار نيازي نيست كه حتما در مركز شهر خود جايي را اجاره كنيد؛ مي‌توانيد حتي در مكاني دور از شهر اين كار را انجام دهيد. كارگاه چرم‌دوزي به ۲ تا ۳ نفر كارگر كه حداقل يكي از آنها ماهر باشد و 2نفر ديگر كه به‌عنوان وردست مشغول شوند، نيازمند است.

به‌طور كلي اين حرفه براي كساني كه مي‌خواهند كاري را با كمترين هزينه شروع كنند مناسب است زيرا توليدات كارگاه چرم‌دوزي بسيار زودبازده و سودآور است. براي دريافت مجوز اين كسب و كار مي‌توانيد به اداره صنايع‌دستي شهر خود مراجعه كنيد و با در دست داشتن مدرك فني و حرفه‌اي، گواهي عدم‌اعتياد و سوء پيشينه، آن را اخذ كنيد. بهترين مكان براي عرضه محصولات چرمي مراكز فروش صنايع‌دستي است كه پيشنهاد مي‌شود در ابتدا به‌صورت اماني محصولات خود را به‌دست اين مراكز بسپاريد.

وقتي شما مشتريان خود را در اين حرفه پيدا كنيد، كارتان طبق روال عادي اين حرفه انجام مي‌شود كه اين امر باعث افزايش كيفيت كار و توليد مدل‌هاي مختلف شما خواهد شد. فردي كه مي‌خواهد اين كار را شروع كند بهتر است پيش از آن ۲ تا ۳ سال را شاگردي كرده‌باشد تا با تمام فوت و فن آن كاملا آشنا باشد و در شروع كار دچار مشكل نشود. چنين فردي مي‌تواند به‌طور ماهانه در آمدي بين ۲ تا ۵ ميليون‌تومان كسب كند. علاوه بر توليد اين محصولات شما مي‌توانيد كارآموزاني را در كارگاه خود آموزش دهيد و از اين راه كسب درآمد كرده يا در مواردي بعضي از آنها را براي كار دائم در كارگاه خود استخدام كرده و به‌نحوي كار‌آفريني كنيد.

کد خبر 322105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha