یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جابر روزبهانی، بسکتبالیست جوان ایران برای بازی در لیگ حرفه‌ای آمریکا با پیشنهاد یکی از تیم‌های مطرح این لیگ روبه‌رو شده‌است.

به گزارش ایسنا، جابر روزبهانی در این خصوص گفت: تیم "دالاس موریکز" از تیم‌های مطرح حاضر در NBA برایم دعوتنامه ارسال کرده که در تمرینات این تیم شرکت کنم، در صورتی که شرایط فراهم شد به آنجا می‌روم تا بتوانم فرصت بازی در این لیگ معتبر را داشته باشم.

روزبهانی اضافه کرد: امسال با تیم ذوب‌آهن قرارداد دارم اما، اگر شرایط مهیا شود و باشگاه اجازه دهد به آمریکا می‌روم تا در تمرینات این تیم شرکت کنم. هم اکنون 10 ماه تا شروع المپیک باقی مانده و هدف اصلی‌ام از حضور در تمرینات این تیم، رسیدن به آمادگی کامل برای درخشش در المپیک چین است. البته امیدوارم که همین امسال هم بتوانم در NBA بازی کنم، به شرطی که در تمرینات موفق باشم و نظر سرمربی تیم را جلب کنم.

سنتر 223 سانتی‌متری بسکتبال ایران با اشاره به مصدومیت یک ساله‌اش و دوری از میادین گفت: اکنون انگیزه بالایی دارم که یک سال بد را جبران کنم و با بازی‌های خوب آن را به فراموشی بسپارم. در این یک سال، واقعا دوری از میادین برایم زجرآور بود و هر لحظه، ثانیه‌شماری می‌کردم که بعد از مدت‌ها به میدان بروم. امیدوارم که این صبر بالاخره نتیجه بدهد و بتوانم یک سال عقب ماندگی را جبران کنم.

روزبهانی 21 ساله که همراه تیم ملی (ب) به تورنمنت بین‌المللی چین رفته، تصریح کرد: دو، سه سال قبل هم به یکی از تیم‌های NBA رفتم اما، به خاطر سن کم، گفتند که هر زمان که تجربه به دست آوردی، خودمان دعوتت می‌کنیم. حالا این فرصت پیش‌آمده و از NBA پیشنهاد دارم. امیدوارم که این بار مثل دفعه‌ی قبل نشود و فرصت بازی در بهترین و حرفه‌ای‌ترین لیگ بسکتبال دنیا را به دست آورم.

بسکتبالیست ملی‌پوش تیم ذوب‌آهن اصفهان اضافه کرد: مطمئنا در پست من در تیم ملی، رقیبان زیادی مثل حامد حدادی هستند که می‌خواهند در المپیک فرصت حضور پیدا کنند. من هم تمام تلاشم همین است که بتوانم در المپیک جزو نفرات اصلی باشم، البته می‌دانم که حامد پیشرفت بسیاری کرده و در این یک سالی که من مصدوم بودم او رشد فوق‌العاده‌ای داشته اما، من انگیزه بالایی دارم و می‌خواهم همه چیز را جبران کنم. امیدوارم این رقابت در نهایت به سود تیم ملی باشد.

وی در ادامه در مورد شرایط این فصل ذوب‌آهن به ایسنا گفت: این فصل یکی دو بازیکن خوب مثل ایمان زندی و جواد داوری را از دست دادیم اما، در مقابل چند بازیکن جوان و آینده‌دار به تیم اضافه شده‌اند و من فکر می‌کنم که ذوب‌آهن تا یکی دو سال آینده به یکی از قدرت‌های اول بسکتبال ایران بدل خواهند شد. البته اگر یکی دو بازیکن خوب خارجی به تیم اضافه شوند، همین امسال هم می‌توانیم جزو مدعیان باشیم.

روزبهانی در پایان به ایسنا گفت: اکنون انگیزه‌ی زیادی دارم و می‌روم که در تمرینات دالاس موفق ظاهر شوم. در این راه به دعای مردم احتیاج دارم چرا که موفقیت من در NBA، موفقیت بسکتبال ایران خواهد بود و این یک آرزوی دست نیافتنی برای ورزش ما بوده است.

کد خبر 32203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز