همشهری آنلاین: ارتش سوریه با عملیاتی که به دنبال جنایت داعش در استان دیرالزور انجام آغاز شد، کنترل تپه مسکونی الرواد و تپه الاذاعه و اطراف آن و بخش‌هایی از روستای البغیلیه را به دست گرفت.

پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور و آزادسازی مناطقی در البغیلیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت النشره گزارش داد که ارتش سوریه در پی درگیری‌های شدید و پوشش هوایی توانست نقاطی در روستای البغیلیه را از داعش پس بگیرد. همچنین ارتش توانست انبار تسلیحاتی داعش را تحت کنترل بگیرد.

درگیری‌های پراکنده‌ای در حال حاضر بین ارتش سوریه و اعضای داعش در شمال غرب شهر دیرالزور در جریان است و نیروهای نظامی سوریه تجهیزات نظامی و نیرو به البغیلیه فرستاده‌اند.

خبرنگار النشره گزارش داد که ارتش سوریه همچنین تپه وردان در امتداد پادگان الطلائع را آزاد و موشکی را به مناطق جنوبی به سمت مقرهای داعش شلیک کرد.

این خبرنگار افزود: ارتش در غوطه به منظور گسترش سطح کمربند امنیتی در اطراف شهر دوما پیشروی کرده است و زمین‌های کشاورزی در جنوب شهرک النشابیه را آزاد کرد.

استاندار دیرالزور در خصوص جنایت وحشیانه داعش در این استان تاکید کرد که درگیری‌ها میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ظرف ساعات آتی البغیلیه از دست داعش به طور کامل آزاد می‌شود.

این در حالی است که آژانس خبری "اعماق" وابسته به داعش مدعی شده است که 110 نیروی نظامی سوری و نیروهای شبه نظامی وابسته به آن در درگیری‌ها کشته شده‌اند و داعش تجهیزات آنها را مصادره کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از مخالفان سوری گزارش داد که داعش حمله‌ای با چند خودروی بمبگذاری شده به دو منطقه "الرشدیه" و "حویجه صکر" در اطراف فرودگاه نظامی شهر دیر الزور صورت داد.

حدود 200 هزار ساکن این استان از محاصره کشنده داعش بر این شهر رنج می‌برند در حالی که قیمت مواد غذایی بسیار نجومی شده و مردم وضعیت نابسامانی دارند. با این قیمت‌های نجومی مایحتاج و اقلام مصرفی تنها راه فرار مردم از این وضعیت فرودگاه نظامی این شهر به عنوان تنها گذرگاه باقی مانده است.

داعش به علت حمایت مردم این شهر از دولت از آنها انتقام می‌گیرد و تهدید کرده در صورت تسلط بر شهر صدها تن را اعدام خواهد کرد.

کد خبر 322026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha