همشهیر آنلاین: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اجرایی شدن برجام که شنبه شب با صدور بیانیه‌ای در وین اعلام شد، خاطرنشان کرد: حل و فصل کامل مساله هسته‌ای ایران رویدادی مهم و تاریخی است.

 روسیه: حل مساله هسته ای ایران رویدادی مهم و تاریخی است

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خانم زاخارووا روز یکشنبه در یک یادداشت فیس بوکی نوشت: با تلاش های دیپلماتیک چندجانبه، اینک در مساله هسته ای ایران که سالهای طولانی ادامه داشت، یک نقطه پایان گذاشته شد.

وی سپس به یک بیانیه وزارت خارجه روسیه اشاره کرد که بامداد امروز در رابطه با اجرایی شدن برجام منتشر و در آن گفته شده است: روز 16 ماه ژانویه اعتبار مفاد قطعنامه های 1696، 1737، 1747، 1803، 1835، 1929 و 2224 سازمان ملل متحد درباره برنامه هسته ای ایران به پایان رسید.

خانم زاخارووا افزود: علاوه بر آن بر اساس قطعنامه روز 15 ماه دسامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تمام اقدامات در رابطه با قطعنامه های شورای امنیت در مورد ایران به پایان می رسد و به این ترتیب گام بزرگی در مسیر عادی سازی وضعیت برنامه هسته ای ایران برداشته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: اجرای موفق برجام به تأمین امنیت مناطق خلیج فارس و خاورمیانه کمک می کند و موجب تقویت امنیت این مناطق می شود و امیدواریم ایران و گروه 1+5 به انجام تعهدات خود در چارچوب برجام ادامه دهند.

وی افزود: مسکو امیدوار است ایران و گروه 1+5 صادقانه به انجام تعهدات خود در چارچوب برجام ادامه دهند.

این مطلب فیس بوکی سخنگوی وزارت خارجه روسیه مورد پسند بیش از 700 نفر قرار گرفت و تعداد زیادی از کاربران نیز در مورد آن اظهار نظرهای متفاوت کرده و به ارزیابی اجرایی شدن برجام و پیامدهای بین المللی و نتایج مثبت یا منفی آن برای روسیه پرداختند.

کد خبر 321932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha