چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نطق خود درکنگره این کشور، به اشتباه روسیه را به حمایت از اوکراین متهم کرد و گاف وی در مرکز توجه رسانه‌های روسی قرار گرفت.

 گاف اوباما درمرکز توجه رسانه های روسی

به گزارش ايرنا، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری روسیا سگودنیا، اظهارات اوباما که اوکراین را مشتری روسیه خواند در آمریکا هم باعث حیرت و تعجب بسیاری شد.

«اوباما در آخرین نطق سالانه خود در کنگره در مقام رئیس جمهوری آمریکا گفت: به رغم افت اقتصادی روسیه، این کشور منابع مالی خود را برای حمایت از اوکراین و سوریه و کشورهای مشتری خود مصرف می کند.»

'وی افزود: با این وجود این کشورها از حوزه نفوذ مسکو خارج می شوند.'

به گزارش رسانه های روسی، با وجود این که اوباما کلمه مشتری را در باره روابط روسیه با اوکراین و سوریه به کار برد اما پس از انتشار متن سخنان وی، این قسمت از آن حذف شده است.

گاف جدید اوباما در محافل رسانه ای آمریکایی نیز بازتاب داشت و «جکسون دیل» مفسر روزنامه واشنگتن پست در مطلب توییتری خود نوشت: آیا اوباما فکر می کند اوکراین مشتری روسیه است؟ جای تعجب نیست که وی از تحویل تسلیحات دفاعی به این کشور خودداری می کند.

به گزارش رسانه های روسی، «استیون پایفر» سفیر سابق آمریکا در اوکراین هم سخنان اوباما را در مورد اوکراین «جمله عجیب» خواند و گفت: در واقع مسکو منابع مالی خود را برای بی ثبات کردن اوضاع اوکراین مصرف می کند.

«اندرو وایس» رییس بنیاد بین المللی کارنگی هم گفت منظور اوباما از حمایت روسیه از اوکراین، پشتیبانی دولت روسیه از حکومت سابق اوکراین و ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری برکنار شده آن کشور بود.

وی افزود: در دوره حکومت سابق اوکراین، روسیه 15 میلیارد دلار به این کشور وام داد و در آن زمان اوکراین مشتری روسیه بود.

«پیتر روسکم» نماینده کنگره آمریکا از ایالت ایلینویز هم از اوباما بخاطر نداشتن شناخت کافی از سیاست های بین المللی انتقاد کرد و گفت: زمانی که اوکراین کشور دوست و متحد ما را مشتری روسیه می خوانند نشانه خطرناکی از درک نکردن واقعیت های ژئوپلیتیکی است.

گاف های اوباما همواره سوژه رسانه های روسی بوده و خبرنگاران روس هر بار با آب و تاب اشتباهات رئیس جمهوری امریکا را بازگو کرده اند.

نخستین اشتباه و گاف اوباما هنگام مراسم تحلیف روی داد و وی جملات مربوط به سوگند یاد کردن را نتوانست به درستی ادا کند. اوباما مجبور شد جملات مراسم تحلیف را دوباره تکرار کند.

گاف بعدی اوباما زمانی روی داد که وی قصد داشت سوار بالگرد ویژه رئیس جمهوری شود و جلوی دوربین ها با بی دقتی سرش به بالای در ورودی برخورد کرد. از آن زمان به بعد رئیس جمهوری امریکا یاد گرفت سرش را خم کند.

از همین رو اوباما در مراسم دیدار با ملک عبدالله پادشاه عربستان تعظیم کرد ، هر چند مقام های کاخ سفید آنرا سرپوش نهادند و گفتند که اوباما فقط تلاش کرد به پادشاه عربستان دست دهد.

اوباما در کنفرانس مطبوعاتی ماه ژوییه سال گذشته پس از اشغال شهر رمادی عراق توسط تروریست های داعشی گفت: «سقوط رمادی دولت عراق را به تکاپو انداخت. ماه گذشته من دستور دادم تدابیر بیشتری اتخاذ شود. ما آماده سازی نیروهای داعش را در استان الانبار تسریع می کنیم».

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی اینکویزیتر افزود، واضح است که رئیس جمهوری آمریکا مرتکب اشتباه لفظی شده یا در خواندن متن سخنرانی اشتباه کرده است.

با این حال، این اشتباه توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب کرد.برخی گفتند اوباما به رغم میل باطنی، با اعلام حمایت آمریکا از داعش، واقعیت را گفت.

کد خبر 321525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha