همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای حملات انتحاری در شهر بغداد پایتخت عراق را که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، محکوم کرد.

 اتحادیه اروپا حادثه تروریستی بغداد را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا ضمن ابراز تاسف و همدلی با مقام ها و مردم عراق تاکید کرد ما از هیچ تلاشی برای حمایت از مردم بی گناه این کشور دریغ نمی کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است، اتحادیه اروپا این حادثه را بسیار غم انگیز می داند و مبارزه خود را با تروریسم برای صلح و ثبات برای همه مردم عراق افزایش می دهد.

منابع امنیتی عراق دوشنبه شب اعلام کردند بر اثر سه انفجار همزمان در بغداد و مقدادیه در استان دیالی در شمال شرق عراق 52 نفر کشته و 120 نفر زخمی شدند.

براساس اعلام منابع امنیتی عراق، انفجار اول مرکز تجاری در منطقه بغداد الجدیده را در جنوب شرق بغداد هدف قرار داد که 19 تن کشته و 48 نفر زخمی شدند. این انفحار در پی درگیری چهار فرد مسلح با نیروهای امنیتی رخ داد.

تروریست ها با دو خودروی بمب گذاری شده و شماری از بمب های دست ساز، پاساژ الجوهره را در منطقه الغدیر هدف قرار دادند و چندین نفر را گروگان گرفتند.

این منابع افزودند، نیروهای امنیتی توانستند مهاجمان را به کام مرگ کشانده و کنترل محل را به دست گیرند و پس از آن یک عملیات امنیتی برای پاکسازی منطقه آغاز شد.

کد خبر 321382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha