دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آلبوم «رام» اثر مشترک پیمان یزدانیان(پیانو) و حسام اینانلو (کمانچه) همزمان با انتشار آن در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد نیز نشست گذر نیز به بررسی‌آثار این هنرمند اختصاص خواهد یافت.

یزدانیان و اینانلو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت خانه موسیقی در این اثر موسیقایی حسام اینانلو به عنوان نوازنده کمانچه و پیمان یزدانیان به عنوان نوازنده پیانو حضور دارند.

مدیر انتشارات هرمس افزود: این دو نوازنده آبان ماه سال گذشته در تالار وحدت قطعاتی را به صورت بداهه نوازی اجرا کردند که این کنسرت ها ضبط شد در نتیجه قطعات این آلبوم به همان کنسرت ها اختصاص دارد و به صورت صوتی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
رامین صدیقی گفت: ما در این آلبوم قطعاتی را از شب اول کنسرت و قطعات دیگر را از شب دوم برداشتیم و تصمیم گرفتیم این قطعات که به صورت بداهه نوازی اجرا شده است را منتشر کنیم.

صدیقی درباره قطعات این اثر موسیقایی گفت: این آلبوم شامل چهار قطعه است که اولین قطعه تکنوازی پیانو است، همچنین دو قطعه دیگر به دونوازی پیانو و کمانچه اختصاص دارد و قطعه آخر تکنوازی کمانچه آلتو است.

مدیر انتشارات هرمس در ادامه افزود: پیمان یزدانیان و حسام اینانلو حدود چهار سال است که با همکاری می کنند که در طول این همکاری سال 1392 به جشنواره موسیقی فجر دعوت شدند و یک شب کنسرت را به صورت دونوازی اجرا کردند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رامین صدیقی بیان کرد: استقبال از کنسرت این دو نوازنده بسیار زیاد بود در نتیجه تصمیم گرفتیم این کنسرت دوباره برگزار شود در نتیجه این دو نوازنده آبان ماه سال گذشته نیز به اجرای برنامه پرداختند.

صدیقی در پایان گفت: این اثر موسیقایی همزمان با کنسرت پیمان یزدانیان و حسام اینانلو سوم بهمن ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می شود.

از سوی دیگر به نقل از سایت انجمن موسیقی ایران پنجاه و يكمين نشست تخصصی «گذر موسیقی» ساعت ۱۷ روز ۲۵ دی با موضوع بررسی آثار پیمان یزدانیان در شهر كتاب فرشته برگزار می‌شود.

گروه «گذر موسیقی» به عنوان پلی برای ارتباط بیشتر با آهنگسازان و موسیقیدانان معاصر در ایران و خارج از کشور جلسات خود را ماهانه برگزار می‌کند. در این جلسات اساتید موسیقی از مشكلات موجود در این حرفه می‌گویند و در عین حال راهکارهایی را برای حل این معضلات بیان می‌کنند.

کد خبر 321293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha