پرونده درگیری مرگبار بر سر یک کبوتر پس از گذشت ۹ سال با رضایت اولیای دم مختومه شد.

خانواده مقتول در ازاي دريافت يك ميليارد تومان از خون او گذشتند.اين درگيري نيمه‌شب 29دي‌ماه سال85 در اسلامشهر رخ داد. آن شب مرد 43ساله‌اي با ضربات چاقو مجروح شد و به بيمارستان انتقال يافت. اما تلاش پزشكان براي نجات وي فايده‌اي نداشت و او جانش را از دست داد. از همان زمان تحقيقات پليس براي كشف راز جنايت شروع شد.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه قاتل، جواني به نام جعفر است. او شب حادثه به پشت‌بام خانه عمويش رفته و مشغول كشيدن قليان بود كه تعدادي از كبوترهاي پسرهمسايه روي پشت‌بام آنها نشست. جعفر و پسرعموهايش كبوترها را پر دادند كه همين كارشان باعث درگيري آنها با پسرهاي همسايه شد. دعوا حتي به خانواده‌هاي دو طرف هم كشيده شد. در نهايت جعفر پس از پايان درگيري به پاركينگ خانه عمويش رفت و با برداشتن چاقو و چوب دوباره برگشت و سراغ خانواده همسايه رفت.

او پس از آنكه با چاقو ضربه‌اي به مرد همسايه زد فراري شد و مرد همسايه نيز پس از انتقال به بيمارستان جان باخت.با اين اطلاعات دستور بازداشت جعفر صادر شد اما اثري از او نبود تا اينكه پس از گذشت 3سال گزارشي پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت كه نشان مي‌داد متهم به پايتخت فرار كرده است. 30شهريور سال88 بود كه مأموران پس از گذشت حدود 3سال از جنايت، متهم تحت تعقيب را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كردند. هرچند او در بازجويي‌ها گفت: آن شب اصلا فكرش را نمي‌كرديم كه اگر كبوترها را پر بدهيم مقتول با ما درگير شود و اين حادثه رقم بخورد.

  • نجات از قصاص

متهم پس از مدتي در شعبه113 دادگاه كيفري محاكمه و به قصاص محكوم شد. اين رأي در شعبه هفتم ديوان عالي كشور قطعي و پرونده به شعبه اول اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد تا مقدمات اجراي حكم فراهم شود. درحالي‌كه قرار بود قاتل به‌زودي پاي چوبه دار برود جلسات صلح و سازش در دادسراي امور جنايي تهران تشكيل شد تا اينكه اولياي دم به شرط دريافت يك ميليارد تومان حاضر به رضايت شدند.

پس از آن خانواده متهم به تكاپو افتادند تا اينكه سرانجام توانستند مبلغ تعيين شده براي خونبها را تهيه كنند. آنها روز گذشته در شعبه اول اجراي احكام حاضر شدند و يك چك يك ميلياردي در اختيار وكيل اولياي دم قرار دادند و او برگه رضايت را امضا كرد. اين مرد به خبرنگار همشهري گفت كه خانواده مقتول قصد دارند اين پول را صرف امور خيريه كنند.

از سويي مادر قاتل از اينكه پسرش از مجازات قصاص رهايي يافته خوشحال است و به همشهري مي‌گويد: مدتي قبل پسرم به من گفت كه يكي از هم‌بندي‌هايش به‌خاطر قتل همسرش در زندان است و 50ميليون تومان پول ديه كم دارد. همانجا نذر كردم كه اگر اين پول را جور كنم، پسرم هم به‌زودي از قصاص نجات پيدا كند. من با كمك پسران ديگرم اين پول را جور كرديم و زنداني آزاد شد. پس از آن نذرم قبول شد و هر طوري بود اين پول را جور كرديم و پسرم هم از مجازات مرگ رهايي يافت.به گزارش همشهري، با بخشش اولياي دم متهم از مجازات قصاص فاصله گرفت و به‌زودي از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه مي‌شود.

کد خبر 321291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha