جشن مفصلی که مرد جیرفتی برای پسر ۵ ساله‌اش گرفته بود، زمینه‌ساز آدم‌ربایی شد.

پسربچه ربوده شده پس از آزادی توسط رئیس پلیس جیرفت در اختیار خانواده‌اش قرار گرفت.

يكي از مهمانان وقتي از وضعيت زندگي و ثروت وي باخبر شد، نقشه آدم‌ربايي كشيد و پسر 5ساله او را گروگان گرفت تا به خواسته‌اش برسد.اين آدم‌ربايي حدود 2هفته پيش رخ داد. صدرا 5ساله مقابل خانه‌شان در جيرفت سرگرم بازي بود كه مرد جوان به او نزديك شد و در يك چشم بر هم زدن او را ربود و سوار بر يك خودروي سواري، فرار كرد. كسي از ماجراي اين آدم‌ربايي خبر نداشت تا اينكه موبايل پدر صدرا زنگ خورد و وقتي گوشي را برداشت، صداي مرد ناشناسي را شنيد كه مي‌گفت: «‌صدرا پيش ماست. اگر او را زنده‌ مي‌خواهي بايد 200ميليون تومان پرداخت كني.» مرد جوان شوكه شده بود و وقتي مطمئن شد كه پسرش ربوده شده است، با پليس تماس گرفت و درخواست كمك كرد.

  • شروع تحقيقات

ماجرا به مجيد رستمي، دادستان جيرفت گزارش شد و با صدور دستورات قضايي، تحقيقات تخصصي براي يافتن ردي از آدم‌ربايان كليد خورد. درحالي‌كه تماس‌هاي تهديد‌آميز آدم‌ربايان ادامه داشت، كارآگاهان دريافتند كه آنها پسربچه ربوده‌شده را به شهرستان كهنوج برده و در آنجا زنداني كرده‌اند.

با اين حال تلاش براي شناسايي مخفيگاه آنها حدود 10روز به طول انجاميد تا اينكه مأموران به ردپايي از يك مرد آشنا دست يافتند. اين مرد اطلاعاتي را كه از خانواده گروگان به‌دست مي‌آورد، دراختيار آدم‌ربايان قرار مي‌داد. با اين سرنخ، مخفيگاه آدم‌ربايان كه خانه‌اي اجاره‌اي در شهرستان كهنوج بود، شناسايي شد و مأموران در يك عمليات ضربتي موفق شدند پسربچه ربوده‌شده را كه داخل اين خانه و توسط يك زن نگهداري مي‌شد، آزاد كنند و دراختيار خانواده‌اش قرار دهند.

همچنين اعضاي باند گروگانگيري دستگير شدند و مشخص شد كه طراح نقشه گروگانگيري يكي از اقوام مرد جيرفتي بوده است. اين مرد در بازجويي‌ها گفت: مدتي قبل پدر صدرا براي او جشن ختنه‌سوران برگزار كرد. جشن مفصلي بود و حدود 100ميليون تومان پول جمع شد. آن‌موقع بود كه متوجه ثروت او شدم.

او گلخانه داشت و شنيدم كه چند ميليون‌تومان محصولات گلخانه‌اي فروخته است. همان موقع بود كه فكري به ذهنم رسيد. با خودم گفتم كه اگر پسرش را بدزدم حتما حاضر مي‌شود بخشي از مبلغي را كه در حسابش است، به من پرداخت كند. براي همين با چند نفر از دوستانم نقشه‌ام را در ميان گذاشتم و قرار شد با همدستي آنها، صدرا را گروگان بگيريم. ما براي انجام اين كار، خانه‌اي در كهنوج اجاره كرديم و پس از ربودن پسربچه درحالي‌كه تصور مي‌كرديم با پولدار شدن فاصله چنداني نداريم، توسط مأموران دستگير شديم.

در همين حال سرهنگ مهريار سعيدي، رئيس پليس جيرفت نيز گفت: 7متهم در اين پرونده دستگير شدند و حدود يك كيلو و 500گرم ترياك هم از مخفيگاه آدم‌ربايان كشف شد. به‌گفته وي، آزادي پسربچه 5ساله باعث خوشحالي مردم جيرفت شد كه از اين ماجرا باخبر شده بودند.

کد خبر 321286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha