نصاب دوربین‌های مداربسته پس از هک‌کردن دوربین مغازه زن جوان، به فیلم‌های ضبط‌شده آن دست پیدا کرد تا نقشه اخاذی‌اش را عملی کند.

متهم

 اين مرد اما پيش از رسيدن به خواسته 40 ميليون توماني‌اش دستگير شد.زن جوان مدتي بود كه توسط مرد ناشناسي تهديد مي‌شد. مرد ناشناس به فيلم‌هاي دوربين مداربسته‌اي كه زن جوان در اتاق استراحت مغازه‌اش نصب كرده بود، دسترسي پيدا كرده و زن جوان را تهديد مي‌‌كرد كه اگر تن به خواسته‌اش ندهد و 40ميليون تومان به حسابش واريز نكند، فيلم‌ها را در اينترنت و شبكه‌هاي مجازي پخش مي‌كند.

زن جوان شوكه شده بود. نمي‌دانست مرد ناشناس چگونه به دوربين مداربسته مغازه‌اش و فيلم‌هاي كاملا خصوصي او دست پيدا كرده است. وقتي از 2دختري كه در مغازه‌اش كار مي‌كردند پرس‌وجو كرد، آنها نيز نمي‌دانستند كه ماجرا از چه قرار است. با اين حال زن جوان تصميم گرفت براي پايان دادن به اين كابوس از پليس كمك بگيرد و راهي پليس فتا شد.

با شكايت اين زن، تحقيقات كارشناسان پليس فتاي شهرستان بابل براي شناسايي مرد ناشناس شروع شد. تحقيقات اوليه از اين حكايت داشت كه دوربين‌هاي مداربسته داخل مغازه و اتاق استراحت به اينترنت وصل است تا زن جوان از هر جا كه بخواهد بتواند مغازه‌اش را كنترل كند.

هكر ناشناس نيز از طريق اينترنت و هك كردن پسورد زن جوان به اين فيلم‌ها دست پيدا كرده است. در ادامه تحقيقات، كارشناسان پليس به رديابي‌هاي اينترنتي پرداختند و در نهايت توانستند هكر جوان را شناسايي كنند. او نصاب دوربين‌هاي مداربسته مغازه شاكي بود و در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه پس از نصب دوربين‌هاي مداربسته با 2دختري كه در مغازه‌ شاكي كار مي‌كردند طرح دوستي ريخته و با همدستي آنها توانسته به رمز ورود به سيستم DVR دست پيدا كند.

او اعتراف كرد كه پس از به‌دست آوردن فيلم‌هاي خصوصي، وسوسه شده و نقشه اخاذي 40ميليون توماني از شاكي را كشيده كه ناكام مانده است. سرهنگ جعفري، فرمانده انتظامي شهرستان بابل با بيان اين خبر گفت: اين مرد براي اجراي نقشه‌ 2همدست ديگر هم داشت كه آنها هم دستگير شدند و در بازجويي‌ها به طراحي نقشه اخاذي اعتراف كردند. به‌گفته وي، متهمان پس از تشكيل پرونده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفتند.

کد خبر 321174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha