یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران به همراه اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب بازدید کردند تا در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه قرار بگیرند.

مهدي چمران در پايان اين بازديد از پيشرفت خوب عمليات عمراني و اجرايي ابراز رضايت كرد و در عين حال 2موضوع حسرت‌آميز را در اين پروژه قابل توجه دانست. وي گفت: «نخست آنكه به‌دليل كمبود ميزان نقدينگي نتوانسته‌ايم در زمان مورد انتظار اين مكان را براي برپايي نمايشگاه‌ها آماده كنيم؛ چراكه با توجه به روند پيشرفت پروژه، اگر تزريق منابع مالي هم به‌خوبي صورت مي‌گرفت، به يقين بهره‌برداري از آن نيز در زمان نزديك‌تري محقق مي‌شد.»

وي با بيان اينكه 27هزار مترمربع فضاي نمايشگاهي شهرآفتاب فضاي مورد نياز همه نمايشگاه‌ها را فراهم مي‌كند، افزود: «برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي و نيز نمايشگاه‌هاي ملي در سطح شهر تهران تشديد ترافيك، ازدحام و كندي عبور و مرور را در پي دارد و به همين‌خاطر بايد اهتمام ويژه‌اي در بهره‌برداري از اين نمايشگاه به خرج دهيم كه تا اينجاي كار مجموعه مديريت شهري اهتمام ويژه‌اي نسبت به اين امر داشته است.»

به گفته وي، موضوع دوم ساخت و اتمام خط مترو‌ي تهران تا فرودگاه امام(ره) و متعاقب آن شهر پرند است چراكه بهره‌برداري از اين نمايشگاه بدون وجود مترو فايده‌اي ندارد. وي تأكيد كرد كه ساخت مترو تا فرودگاه حضرت امام‌(ره) 300ميليارد تومان و تا شهر پرند 200ميليارد تومان هزينه در‌بر‌دارد كه به‌خاطر خارج بودن از محدوده پايتخت بايد از سوي دولت و وزارت راه و شهرسازي تخصيص داده شود.

عضو هيأت رئيسه و كميسيون عمران شوراي شهر تهران نيز در جريان اين بازديد به پيشرفت 93درصدي پروژه شهر آفتاب اشاره كرد و گفت كه همجواري آن با حرم امام‌(ره) مي‌تواند از نظر دسترسي شهروندان و فراهم آوردن فضاي نمايشگاهي بسيار مناسب باشد. اينطور كه ابوالفضل قناعتي عنوان كرد در‌ ماه گذشته شهرداري تهران درخواستي از شورا داشته تا 180ميليارد تومان براي پايان پروژه تخصيص داده شود و بازديد اعضاي شورا به همين دليل صورت گرفته است.

وي گفت كه تزريق اين بودجه مي‌تواند موجب تسريع در روند ساخت شود و پيش‌بيني آنها افتتاح اين پروژه در 6ماه آينده است؛ هرچند شهرداري قول ساخت آن تا 2ماه آينده را داده است. نايب‌رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران نيز گفت: «براي دسترسي راحت شهروندان به نمايشگاه احداث 5كيلومتر خط مترو تا شهر آفتاب انديشيده شده كه با خطوط اتوبوسراني و تاكسيراني چرخه ترافيكي آن تكميل خواهد شد.» ‌

اسماعيل دوستي‌ يادآور شد كه اكنون زمان واگذاري به بخش خصوصي فرا رسيده است چراكه هزينه‌هاي جاري نمايشگاه نبايد به شهرداري تحميل شود. اقبال شاكري، رئيس كميته عمران هم اظهار كرد: «از نظر احجام و مساحت‌ها اين پروژه منحصر‌به‌فرد است‌ و ما تنها بايد مديريت متناسب ‌و متخصص را بر مجموعه سوار كنيم تا اين جايگاه را تداعي كند وطعنه بزند به كشور‌هاي حاشيه خليج‌فارس، تركيه و آسياي ميانه.»

کد خبر 321056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha