مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، مردانی که قبل و زنانی که بعد از غذا خوردن ورزش می کنند، عمدتا بیشترین میزان چربی سوزی را دارند.

چربی سوزاندن

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، بر اساس نتایج يك مطالعه جدید، بدون افزایش تمرینات ورزشی هم می‌توان چربی بیشتری سوزاند و برای این کار تنها کافی است که در خصوص زمان غذا خوردن دقت نظر داشت.

محققان دانشگاه سوری Surrey با استناد به نتایج بررسی‌ها می‌گویند که به صرف تغییر زمان غذا خوردن، قبل و یا بعد از ورزش، می‌توان تا 22 درصد چربی بیشتری سوزاند، به طوری که مردان با ورزش کردن قبل از غذا خوردن، چربی بیشتری می‌سوزانند اما عکس این موضوع در مورد زنان صادق است.

محققان دانشگاه سوری در جریان یک مطالعه 30 داوطلب را که شامل 13 مرد و 17 زن می‌شد و به طور معمول ورزش نمی‌کردند، مورد بررسی قرار دادند.

این افراد به مدت چهار هفته و هر هفته در سه کلاس ورزشی شرکت کردند و همگی آنها قبل و بعد از هر کلاس ورزشی یک نوشیدنی مصرف می‌کردند اما نوشیدنی یک گروه بدون کالری و گروه دوم حاوی کربوهیدرات با کالری کنترل شده‌بود.

محققان با این روش اثرات مصرف کربوهیدرات ها را قبل و بعد از ورزش کردن بررسی کردند.

همچنین در آغاز و پایان این مطالعه میزان چربی سوزی این افراد در هنگام استراحت به همراه وزن آنها ، محیط دور کمر، قند خون و سطح چربی خون اندازه گرفته شد.

نتیجه این بود که زنان بیشتر از مردان چربی می‌سوزانند و زنانی که قبل از ورزش کربوهیدرات مصرف کرده بودند، تا 22 درصد چربی بیشتر می‌سوزاندند.

از سوی دیگر، مردان در مجموع چربی کمتری سوزاندند اما مردانی که بعد از ورزش کربوهیدرات مصرف کرده بودند، هشت درصد چربی بیشتر سوزاندند.

بر اساس نتایج این مطالعه، مردان باید بعد از ورزش غذا بخورند تا میزان چربی سوزی خود را به حداکثر برسانند اما زنان برای این منظور باید زمان انجام حرکات ورزشی را به پس از غذا خوردن موکول کنند.

بر این اساس، زنانی که می‌خواهند چربی سوزی خود را به حداکثر برسانند، باید مراقب باشند که بعد از ورزش دستکم 90 دقیقه صبر کنند و بعد غذا بخورند.

محققان علت را در تفاوت ساختار بدنی زنان و مردان اعلام کردند و گفتند: بدن مردان بافت ماهیچه ای دارد و کربوهیدرات ها سوخت مورد علاقه عضلات است اما بدن زنان به گونه ای برنامه ریزی شده است که برای حفظ کربوهیدرات، چربی بیشتری بسوزاند.

کد خبر 321033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha