همشهری‌آنلاین: دولت پاکستان ضمن استقبال از تشکیل ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در این ائتلاف شرکت نخواهد کرد. این بیانیه پس از دیدار وزیر خارجه عربستان با نخست‌ وزیر پاکستان منتشر شد.

nawazandjubeir

دولت پاکستان با انتشار بیانیه‌ای موضع‌گیری خود در قبال ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان را تکرار کرد.

در این بیانیه که پس از دیدار عادل‌ الجبیر، وزیر خارجه عربستان و نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان منتشر شد، پاکستان از ائتلاف "ضد تروریسم" کشورهای اسلامی به رهبری عربستان استقبال کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت پاکستان درعین حال تصریح کرده است تصمیم ندارد در این ائتلاف مشارکت فعال داشته باشد.

در این بیانیه که به نوشته خبرگزاری آلمان محتاطانه فرمول‌بندی شده، تأکید شده است "پاکستان شانه به شانه عربستان در برابر هر تهدیدی که تمامیت ارضی و استقلال عربستان را به خطر اندازد خواهد ایستاد و از تمامی تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد."

به این ترتیب پاکستان موضع‌گیری خود در ماه دسامبر را تکرار کرده است. آن زمان دولت پاکستان از گنجانده شدن نام این کشور در میان اعضای ائتلاف ضد تروریسم، بدون آن‌که اطلاعي در این مورد در اختیار پاکستان گذاشته شود، اظهار شگفتی کرده بود.

به گزارش دویچه‌وله این کشور اما پس از مدتی اعلام کرد که "بسته به جزئیات" در این ائتلاف مشارکت خواهد داشت. به گزارش رسانه‌ها دلیل سفر عادل الجبیر به اسلام‌آباد مطلع کردن پاکستان از جزئیات این ائتلاف بود.

حال به نظر می‌رسد پاکستان با تکرار موضع ‌پیشین خود آن‌هم در شرایطی که روابط عربستان و ایران پس از اعدام یک روحانی شیعه و حمله گروهی به سفارت عربستان در تهران قطع شده است، در پی پرهیز از ایجاد تنش در روابط خود با ایران و عربستان است.

این کشور مایل است روابط سیاسی و تجاری خود را هم‌زمان با ایران و عربستان گسترش دهد. از آن گذشته پاکستان که دارای اقلیتی شیعه است در پی پرهیز از ایجاد تنش مذهبی میان مسلمانان شیعه و سنی در این کشور است.

کد خبر 320949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha