همشهری‌آنلاین: احزاب لبنانی بار دیگر در انتخاب رئیس جمهور ناکام ماندند و پارلمان این کشور نشستی را که قرار بود به انتخاب رئیس جمهور اختصاص یابد به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به ۱۹ بهمن موکول کرد.

نمایندگان وابسته به حزب الله و فراکسیون تغییر و اصلاح به ریاست میشل عون نشست ویژه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور را تحریم کردند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از الجزیره،در این جلسه فقط 36 نماینده حاضر شدند. این در حالی است که برای انتخاب رئیس‌جمهور باید حداقل دو سوم اعضای پارلمان یعنی 86 نماینده از مجموع 128 عضو ،مشارکت کنند.

با توجه به اخبار منتشر شده درباره حل برخی اختلافات میان دو جریان 14 مارس و 8 مارس و نزدیک شدن دیدگاه‌های این دو درباره ریاست‌جمهوری لبنان امید می‌رفت که این بار نشست پارلمان برگزار و تا حدی این پرونده جلو برود.

اخیرا جریان المستقبل از طرحی برای انتخاب سلیمان فرنجیه به عنوان رئیس‌جمهور سخن می‌گوید که بر اساس آن سعد الحریری، نخست‌وزیر پيشين باید به قدرت باز گردد و در مقابل امتیازهايي به حزب الله بدهد. این طرح هنوز رسما اعلام نشده است

این جلسه در حالی برای سی و چهارمین بار به تعویق افتاد که تنش جدیدی میان حزب الله و جریان المستقبل درباره تنش‌ها در روابط ایران و عربستان به وجود آمده است.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز اظهار داشت، پیامدهای این تنش‌ روند انتخاب رئیس‌جمهور را وارد رکودی دیگر می‌کنند. بری تاکید کرد: بحران عربستان و ایران پیامدهای بزرگی دارد.

او افزود: پس از تلاش‌هایی که برای انتخاب رئیس‌جمهور داشتیم بزرگ‌ترین خواسته ما حفظ و ادامه گفت‌وگوها بود اما در بهترین حالت تعیین رئيس‌جمهور فعلا ممکن نیست.

در همین راستا، تمام سلام، نخست وزیر لبنان با سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لبنان "تلاش هایی را که منجر به تقویت ثبات لبنان می‌شود از جمله نیاز مبرم کشور به پایان خلأ ریاست جمهوری" بررسی کرد.

پارلمان لبنان از زمان پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل سلیمان، رئیس‌جمهور سابق این کشور در 25 مه 2014 هنوز نتوانسته حدنصاب قانونی برای انتخاب رئیس جمهور جدید را فراهم کند.

گروه 14 مارس حمایت خود را از کاندیداتوری سمیر جعجع اعلام کرده و گروه هشت مارس(حزب‌الله و همپیمانانش) از میشل عون، نخست وزیر سابق و نماینده فعلی پارلمان این کشور حمایت می‌کند.

کد خبر 320945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha