همشهری آنلاین: ده‌ها نفر از مسلمانان در شهر میلان در شمال ایتالیا در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم سعودی تظاهرات کردند.

 تظاهرات در میلان ایتالیا در اعتراض به اعدام شیخ نمر

به گزارش ايرنا، مسلمانان با تجمع اعتراضی در یکی از میدان های مرکزی در شهر میلان این اقدام دولت سعودی را محکوم کردند.

معترضان با انتقاد از مواضع انفعالی سیاستمداران ایتالیایی و اروپایی، با به دست گرفتن تصاویری از شیخ نمر و شعارنوشته هایی نظیر 'شیخ نمر آغاز پایان رژیم سعودی است' و 'علیه فجایع دیروز و امروز'، اعدام این عالم دینی را متناقض با حقوق بشر خواندند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که هیچ یک از رسانه های ایتالیایی به آن اشاره ای نکرده است و بازتابی در این کشور نداشت.

'اما بونینو' وزیر امور خارجه اسبق ایتالیا اخیرا در گفت و گویی با روزنامه 'لارپوبلیکا' با اشاره به اعدام شیخ نمر و 46 تن دیگر در یک روز در عربستان گفت: این اعدام ها حاکی از ضعف مقامات سعودی است که به تشدید تنش ها با شیعیان در این کشور منجر می شود، مردمی که مدت هاست به همراه جوانان و نه تنها شیعیان در خشم به سر می برند.

وی افزود: اعدام های دسته جمعی در عربستان، نشانه سیاسی روشن و خطرناکی است که سعودی ها به تمام منطقه اعلام کرده اند. این اعدام ها بسیار خطرناک است زیرا به تشدید خشونت ها منجر می شود.

شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان بود که 23 مهر سال 1393 به اتهام انتقاد از حکومت سعودی به اعدام محکوم شد.

دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی سعودی چندی پیش حکم اعدام وی را تایید کردند و این امر اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی را به دنبال داشت و برخی از مقام های عالی رتبه اروپایی نیز به این اقدام واکنش نشان دادند.

حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 نفر دیگر روز شنبه این هفته در عربستان اجرا شد.

کد خبر 320896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha