همشهری آنلاین: معاون وزیر صنعت از اجرای مصوبه توقف واردات کالا از عربستان سعودی خبر داد و گفت: به محض ابلاغ مصوبه دولت، ثبت سفارش کالا از مبدا این کشور قفل می‌شود.

مهر نوشت:ولی‌اله افخمی راد از مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات کالا از عربستان خبر داد و گفت: براساس مصوبه روز گذشته هیات دولت، ثبت سفارش کالا از مبدا ورودی عربستان ممنوع خواهد شد و به محض اینکه مصوبه دولت ابلاغ شود، سیستم ثبت سفارش برای کالاهایی که از مبدا عربستان وارد کشور خواهند شد، قفل می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هنوز مصوبه دولت به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ، از واردات کالاهایی که از مبدا عربستان ثبت سفارش می شوند، جلوگیری خواهد شد یعنی از ورود کالاهایی که گواهی مبدا آنها از کشور عربستان است، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: در مورد کالاهایی که در گذشته از عربستان ثبت سفارش شده ولی هنوز وارد کشور نشده‌اند، براساس مقررات مربوطه رفتار خواهد شد اما از تاریخ ابلاغیه دولت در مورد ممنوعیت ورود کالاها از این کشور، ثبت سفارش صورت نخواهد گرفت.

آمارهای گمرک ایران از تجارت ۱۷۲ میلیون دلاری ایران و عربستان سعودی در ۸ ماهه ابتدای سال جاری حکایت دارد به طوری که از این رقم، ۴۰.۲ میلیون دلار به واردات و ۱۳۲.۲ میلیون دلار به صادرات ایران به این کشور اختصاص دارد.

در پی تحولات سیاسی بین ایران و عربستان در روزهای اخیر، عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

 

کد خبر 320860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha