همشهری آنلاین: دومین روز مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ در منطقه اروپا با پیروزی آلمان، فرانسه و بلغارستان برابر حریفان همراه بود.

والیبال

به گزارش فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 در منطقه اروپا که از روز سه شنبه در برلین پایتخت آلمان آغاز شده است، روز چهارشنبه با سه مسابقه دیگر پیگیری شد.

در گروه یک این رقابت ها، تیم ملی والیبال آلمان که روز نخست بلژیک را شکست داده بود، در دومین روز به مصاف صربستان رفت و این تیم را نیز سه بر صفر شکست داد تا با 6 امتیاز صدرنشین گروه شود.

ژرمن‌ها در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 20، 26 بر 24 و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند. در این گروه تیم های بلژیک و لهستان در روز دوم استراحت داشتند.

در گروه دوم نیز که تیم های بلغارستان، فنلاند، فرانسه و روسیه با هم رقابت دارند، روسیه در دومین مسابقه خود سه بر یک مغلوب فرانسه قهرمان لیگ جهانی شد. فرانسه در ست دوم 25 بر 20 مغلوب شد، اما در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 17 و 25 بر 19 روسیه را شکست داد. تیم ملی والیبال روسیه در روز نخست این رقابت ها فنلاند را سه بر صفر شکست داده بود.

در دومین دیدار گروه دوم نیز تیم های بلغارستان و فنلاند به مصاف یکدیگر رفتند که بلغارستان سه بر یک حریف خود را شکست داد.

فنلاند در ست سوم 25 بر 23 پیروز شد اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 29 بر 27، 25 بر 15 و 25 بر 22 مغلوب بلغارستان شد.

قهرمان این رقابت ها سهمیه مستقیم المپیک را به دست می آورد و تیم های دوم و سوم به رقابت های انتخابی المپیک در ژاپن راه خواهند یافت.

وزیر ورزش بلغارستان و وزیر فرهنگ و آموزش فنلاند از تماشاگران ویژه دیدار دو تیم بلغارستان و فنلاند بودند که سه بر یک به سود بلغارها به اتمام رسید.

نیکلای نیکولوف بازیکن تیم ملی بلغارستان که در تیم پیکان تهران نیز بازی می کند، در دیدار برابر فنلاند خیلی خوب ظاهر شد.
در هنگام برگزاری دیدار دو تیم آلمان و صربستان که سه بر صفر به سود آلمان به پایان رسید، تمامی سیستم های کامپیوتری سالن و داوران قطع شد و منشی ها مجبور شدند به صورت دستی امتیازها را ثبت و به تماشاگران نشان دهند.

دبیرکل فدراسیون والیبال بلغارستان نیز یکی از تماشاگران بازی های روز دوم انتخابی المپیک در اروپا بود که با محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون ایران نیز به صورت کوتاه دیدار و گفت وگو کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال استرالیا و دستیار خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال آرژانیتن از دیگر مهمانان دومین روز مسابقات برلین بودند.

همچنین دبیرکل و مدیر اجرایی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) از دیگر مهمانان این رقابت ها بودند.

کد خبر 320849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha