همشهری آنلاین: کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهان و افت شدید بازار بورس چین باعث شد ارزش شاخص کل بورس نیویورک در آغاز معاملات روز پنجشنبه کاهش یابد.

nys

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري رويترز از نيويورک، کاهش قيمت نفت در بازار هاي جهاني از آنجا در کاهش ارزش ارزش شاخص سهام در بازارهاي مالي تاثير گذار است که درصد بالايي از ارزش بازار سرمايه در بورس هاي جهان متعلق به شرکت‌هاي نفتي و پتروشيمي است و در واقع، سبد دارايي بسياري از شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري، صندوق‌هاي شرکت‌هاي پتروشيمي و نفتي هستند.

ميانگين ارزش شاخص صنعتي داوجونز يکي از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نيويورک که از فهرستي متشکل از سهام 30 شرکت بزرگ در بورس اين شهر تشکيل شده است، در معاملات امروز دو مميز 19 صدم درصد کاهش يافت.

ارزش شاخص نزدک، ديگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نيويورک، که بزرگ‌ترين بازار معاملات الکترونيک سهام در آمريکا است، دو مميز 81 صدم درصد سقوط کرد.

ارزش شاخص استاندارد اند پورز 500، سومين شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نيويورک، که از فهرستي متشکل از سهام 500 شرکت مهم در بازار بورس نيويورک تشکيل شده است هم دو مميز 22 صدم درصد کاهش يافت.

کد خبر 320846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha