همشهری آنلاین: یک تحقیق بهداشتی به سفارش پارلمان ایتالیا ثابت کرده است که میزان بالاتر از حد عادی وقوع مرگ و سرطان در میان ساکنان ناپل و پیرامون آن به علت دهه‌ها دفن زباله به‌وسیله یک گروه مافیای محلی رخ می‌دهد.

mob dumping

به گزارش آسوشيتدپرس این گزارش که به‌وسیله انستيتو ملی بهداشت ایتالیا تهیه شده است، می‌گوید، ضروری است که به افزایش میزان بستری شدن نوزادان در سال اول زندگی در ایالت‌های ناپل و کاسرتا به علت موارد فراوان دچار شدن به تومور به‌خصوص تومورهای مغزی رسیدگی شود.

این گزارش روزآمدشده یک گزارش ابتدایی در این مورد در سال ۲۰۱۴ است که به این نتیجه رسیده بود: «میزان‌های بالاتر از حد معمول قرارگیری اثبات‌شده یا احتمالی به ترکیبی از آلاینده‌های محیطی آزادشده از دفن غیرقانونی و خطرناک زباله‌ها و/یا سوزاندن کنترل نشده زباله‌های شهری و خطرناک» در این افزایش موارد سرطان در کودکان مقصر است.

ساکنان این مناطق مدت‌هاست که درباره اثرات نابجای بهداشتی ناشی از دفن زباله‌ها شکایت داشته‌اند. دفن زباله‌ها باعث مسموم شدن چاه‌های زهکشی می‌شود که زمین‌های کشاورزی تولیدکننده سبزی برای اغلب مناطق مرکزی و جنوبی ایتالیا را زهکشی می‌کنند.

 در طول سال‌ها پلیس چندین مزرعه را به خاطر اینکه چاه‌های زهکشی آنها حاوی میزان‌های بالای سرب، آرسنیک و حلال صنعتی تتراکلراید بوده‌اند، تعطیل کرده است.

مقامات می‌گویند که این آلودگی ناشی از کسب‌وکار چند میلیارد دلاری مافیای کامورا است که کارش دفع زباله‌های سمی عمدتاً مربوط به صنايع در بخش شمالی ثروتمند ایتالیا است.

این صنایع با پرداخت مبلغ بسیار کمتری نسبت به دفع قانونی زباله، این زباله‌های سمی را به افراد این مافیا می‌سپارند، بدون اینکه درباره محل دفن این زباله‌ها پرسشی کنند. افشاگری‌های افراد جداشده از این دسته مافیایی پلیس را به محل‌های معینی که این زباله‌های سمی در آنها دفن می‌شوند، هدایت کرده است.

پارلمان ایتالیا در سال 2014 قانونی را گذراند که انستیتوی ملی بهداشت، یک نهاد عمومی تحت نظارت وزارت بهداشت، را مکلف می‌کرد میزان‌ها مرگ، بستری شدن و سرطان را در این 55 شهر در این منطقه که به «سرزمین آتش» معروف شده است، ثبت كند.

کد خبر 320495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha