سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰
۰ نفر

علی ابراهیمی : سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به انتقادات مطرح در مورد ضعف کیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت نامناسب و نبود تنوع در سبد محصولات خودروسازان داخلی اعلام کرد، از این پس امکان ادامه حیات صنعت خودرو در فضای غیررقابتی وجود ندارد.

ساسان قرباني در پاسخ به خبرنگار ما اعلام كرد، متأسفانه تا‌كنون به‌دليل وجود بازار انحصاري خودروهايي را با هر كيفيت و قيمت به مشتريان فروخته‌ايم اما پس از اجراي برجام به‌دليل تغيير فضاي كسب و كار و الزامات الحاق به سازمان تجارت جهاني ناچار به كاهش حمايت‌هاي تعرفه‌اي از صنعت خودرو و توليد خودرو با هدف صادرات هستيم كه مشتريان داخلي را نيز راضي خواهد كرد.
وي افزود: بيشتر شركاي خودروسازي خارجي كه متقاضي حضور در صنعت خودرو كشور هستند نيز تمايل دارند با شركاي خصوصي خودروسازي در ايران كار كنند.

  • سومين همايش بين‌المللي و صنعت خودرو

سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو در حالي از برپايي سومين همايش بين‌المللي و نمايشگاه‌توانمندي‌هاي صنعت خودرو براي افزايش همكاري صرفا با شركاي توليد‌كننده خودرو و قطعات خارجي خبر داد كه به‌نظر مي‌رسد با امضاي نهايي قرارداد ايران خودرو با پژو در سفر رئيس‌جمهور يا حاشيه اين همايش، بازهم فرانسوي‌ها شريك اصلي خودروسازان ايراني خواهند بود. با وجود اين قرباني از برپايي سومين همايش بين‌المللي صنعت خودرو با محوريت رقابت‌پذيري خبر داد و افزود: اين همايش با حضور500ميهمان خارجي از 300شركت خودروساز و قطعه ساز 25كشور جهان طي روزهاي 10و 11اسفند‌ماه امسال و با حضور رئيس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار مي‌شود. علاوه بر آن نمايشگاه‌ توانمندي‌هاي صنعت خودرو ايران در روزهاي 9تا 12اسفند‌ماه در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران نيز بر پا خواهد شد.

دبير سومين همايش بين‌المللي صنعت خودرو در پاسخ به خبرنگار ما اعلام كرد، هيچ مانع يا محدوديتي براي حضور خودروسازان آمريكايي يا همكاري آنها با شركاي ايراني وجود ندارد اما اين شركت‌ها تا‌كنون به‌دليل اجرايي نشدن برجام خود را سانسور كرده‌ و به‌طور رسمي درخواستي از اين شركت‌ها براي حضور در همايش مذكور نداشته‌ايم. باتوجه به اينكه يك شركت آمريكايي قبلا براي توليد خودرو با پارس خودروي ايران همكاري داشته مانع يا محدوديتي براي حضور آنها در ايران وجود ندارد.

قرباني همچنين از احتمال نهايي شدن برخي قراردادها با خودروسازان خارجي در حاشيه اين همايش خبر داد و افزود: مذاكراتي انجام و قراردادهايي با خودروسازان و قطعه‌سازان ژاپن، ايتاليا، فرانسه، آلمان، سوئد، تركيه و اتريش آماده امضاي نهايي است كه در روزهاي برگزاري اين دو رويداد، به امضاي نهايي مي‌رسد.

کد خبر 320485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha