دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش نسبی قیمت تخم‌مرغ مقطعی است و هماهنگی‌های لازم برای تنظیم بازار آن انجام می‌شود.

به گزارش ايسنا، حسن رکنی در اين باره اظهار کرد: تخم‌مرغ تولید مناسب و مستمری دارد که افزایش نسبی آن در شرایط کنونی مقطعی به نظر می‌رسد و نمی‌توان صادرات را به خاطر تنظیم بازار محدود کرد، چراکه به دست آوردن بازار‌های صادراتی کار راحتی نیست.

وی افزود: از آنجاکه چند سالی است تنظیم بازار تخم‌مرغ به اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار واگذار شده است، جلسات و هماهنگی‌های لازم با این تشکل برای تنظیم بازار تخم‌مرغ برگزار می‌شود تا منافع مصرف‌کنندگان نیز در این میان در نظر گرفته شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تخم‌مرغ معمولا طی یکسال گذشته شرایط خوبی در زمینه‌ تولید داشته است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 900 هزار تن تخم‌مرغ تولید شود.

به گفته رکنی، سرانه تولید تخم‌مرغ در ایران بالاتر از میانگین جهانی بوده است؛ به گونه‌ای که میانگین جهانی تولید تخم‌مرغ 9.5 کیلوگرم و این میزان در ایران 11 تا 12 کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ موجود در این زمینه تامین نیاز بازار داخلی و صادرات است، اظهار کرد: با وجود فراز‌ و نشیب‌های موجود در بازار صادراتی تخم‌مرغ، در سال جاری صادرات تخم‌مرغ وضعیت مطلوبی داشته است که باید به آن توجه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان و تاثیر آن بر صادرات محصولات پروتئینی گفت: عربستان در میان کشورهای منطقه هیچ‌گاه جزو مشتریان و مخاطبان صادرات محصولات کشاورزی ایران نبوده و گاهی برای تامین نیاز حجاج صادرات محصولات پروتئینی به این کشور انجام می‌شده است؛ بنابراین قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان نمی‌تواند تاثیری بر صادرات محصولات کشاورزی داشته باشد.

کد خبر 320365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha