همشهری آنلاین: اکنون که به پایان سال ۲۰۱۵ رسیدیم و رسانه‌های همگانی کشورهای غربی و به ویژه آمریکایی به شرح دستاوردهای گوناگون و به ویژه فناوری اطلاعات در روابط عمومی سال ۲۰۱۵ می‌پردازند، سودمند است که به منظورآشنایی هر چه‌ بیشتر با پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، با ۷ استاندارد و سنجه رسانه‌اجتماعی در سال ۲۰۱۵ ایالات متحده آشنا شویم.

۷ رویداد فناوری ۲۰۱۵ که روابط عمومی ها باید بدانند
  • اولین رویداد: به رفع موانع درود فرستادیم

به گزارش کاوشگران روابط عمومی برای سال‌ها بسیاری از سازمان‌های متولی رسانه‌های اجتماعی درمقابل رسانه‌های سنتی مانعی بزرگ ایجاد کردند، اما در سال جدید آنها اعتراف کردند که با وجود ایجاد موانع سخت بین این دو ابزار از طریق رسانه های اجتماعی تماس‌های موفقیت آمیزی با متصدیان رسانه های سنتی داشتند.

در حقیقت، سازمان‌ها از فروشندگان، اصول و روش‌های متفاوتی استفاده کردند، زیرا بیشتر شرکت‌های متولی رسانه‌های سنتی، رسانه‌های اجتماعی را درک نکردند و در مقابل بسیاری از شرکت‌های متصدی رسانه های اجتماعی تمایلی برای دنبال کردن دغذغه های رسانه های سنتی نشان ندادند.

اما نرم افزارهای جدید از عهده این دو به خوبی برآمدند، و برخلاف رسانه‌های قدیمی که نفوذ کاربران را پس می زدند، نویسندگان این برنامه‌ها دریافتند که کاربر وسیله‌ای حیاتی برای موفقیتشان است.

دو نوع از بهترین نرم افزارهایی را که تاکنون دیده‌ام تاک واکر و سایبر الرت بوده‌اند.

تاک واکر بهترین نمایش دهنده رسانه‌های اجتماعی است- سرعت، ظرافت و یک واسط گرافیکی زیبا- جفت شده با یک نرم افزارعالی روابط‌عمومی که تنها تعداد دفعاتی که به شما اشاره شده را عنوان نمی‌کند، بلکه جزئیات بیشتری از قبیل تعداد به اشتراک گذاشتن، اطلاعات نشریات، و رمزهای کاربران برای ارسال پیام و دیگر پارامترها را ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار سایبر الرت تمام خصوصیات چشم‌گیر تاک واکر را گرفته و با اضافه کردن رسانه‌ی پخش خبر، تجزیه و تحلیل شبکه‌ای، اطلاعات مدیریت ارتباط بامشتری، و تجزیه‌وتحلیل اجتماعی به کیفیت آن افزوده است.

  • رویداد دوم: بیشتر شاهد پراکندگی هستیم تا یکپارچگی

حدود یک سال پیش که من مشتاقانه منتظر اعلان کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی در آمریکا بودم، نام جدید مجموعه ای که قبلا با عنوان Cision + Vocus + Visible + Gorkana + ViralHeat. شناخته شده بود، عنوان شد.

در چیزی که به عنوان شکاف صنعتی قرن شناخته شده واز زمان ظهور فناوری اطلاعات نوین رخ داده، اسم هرگز تغییر نکرده است. بنابراین روند ادغام سیژن بسیار شبیه کاری است که من با اضافه شدن لحظه آخری چند نفر به لیست میهمانانم برای طبخ شام انجام میدهم: یخچال و باز کن، به هر آنچه داخلش است نگاهی بیانداز، مواد به درد بخور را درون قابلمه بنداز، سیر، ادویه و نمک و فلفل را اضافه کن و امیدوار باش کسی را مسموم نکنی.

سیژن اخیرا کسی را مسموم نکرده است اما موجب شادی مشتریانش نیز نمی شود. شبیه تکنولوژی وُ کِس، ویزیبل نیز ظاهرا خوب به نظر می رسد، درحالی که ویرال هیت را جایگزین رادیان 6 کرده است.

دیگر شرکتی که در سال گذشته بسیار فعال بود، شرکت لکسیز نکسیز بود که به نظر می رسد دیگر در مسیر یکی شدن با دیگر شرکت ها قدم بر نمی دارد و از ایجاد یک هویت جدید منحصر به فرد و جدا شده از شرکت مادر حمایت می‌کند. اگرچه همچنان میز خبر خود را با عنوان میز خبر لکسیزنکسیز معرفی می کند.

  • رویداد سوم: محدود کردن اطلاعات

درسال 2015 ابتدا توییتر نرم افزار پخش ویدیو برای موبایل را با نام پریسکوپ راه اندازی کرد و سپس نزدیکترین رقیب خود با نام میرکت را سرکوب کرد. توییتر با مسدود کردن دسترسی میرکت به نمودار اجتماعی خود ویژگی تماس ورودی میرکت را غیر قابل استفاده کرد. این اتفاق غیر قابل انتظار بود در حالی که توییتر خواهان حمایت از پریسکوپ است. سپس توییتر با قطع دسترسی به اطلاعات توسط برنامه نویسان بی طرف خود همه را مجبور به خرید اطلاعات از طریق گنیپ میکند - تولید کننده سوابق اجتماعی ایجاد شده در سال گذشته- و این امر باعث خوشحالی شرکت هایی می شود که با گنیپ همکاری میکردند و به این طریق از هم طرازان خود پیشی گرفتند. در این میان فیسبوک به عنوان بزرگترین رسانه ی اجتماعی، دسترسی به اطلاعات مشتریان را در ماه می برای برندها محدود کرد.

شرکت های نمایش و استفاده کننده های افراطی فیسبوک برای پیدا کردن گزینه های دیگر به تکاپو می افتند. شبکه های اجتماعی لینکدین و توییتر با وجود تلاش های بسیار در ایجاد این محدودیت ها به نظر نمی رسد که تاکنون به عنوان گزینه های دیگر مورد بررسی قراربگیرند. بنابراین شما باید در جستجوی شبکه هایی باشید که به دنبال کنترل بیشتری بر روی اطلاعات کاربرها به منظور بهره برداری تجاری هستند.

  • رویداد چهارم: ما برای هیجان به ورای روابط عمومی نگریستیم

احتمالا بزرگترین توسعه سال، تهاجم تکنولوژی و نرم افزارها به درون سیستم های ارتباطی داخلی بوده است. شرکت هایی مانند شرکت بناناتگ که خود را هم راستا با شرکت شناخته شده میل چیب بالا کشانده و استانداردهایی را پیشنهاد میکند که به خوبی میل چیپ است.

اکنون دیگر نیازی به استناد به خبرنامه ها به منظور انتقال اطلاعات به استخدام کنندگان نیست.

سپس خبرهایی از آژانس اینگیجمنت لب مبنی بر خرید شرکت The Keller Fay Group - شرکتی برای سنجش و ارزیابی انتقال اطلاعات کلامی- به گوش رسید که در این صورت با الحاق این دو شرکت ما شاهد اولین اتحاد حقیقی بین کارهای آنلاین و آفلاین خواهیم بود: رویدادی کاملا هیجان انگیز.

  • رویداد پنجم: حرکات نسبتا کمی به سمت استانداردهای بیشتر شکل گرفت

The Barcelona Principles که در راستای سنجش استانداردها حرکت کرده، 5 ماه پیش به وجود آمد. به افتخار زاد روز تشکیل موسسه ای برای روابط عمومی، روابط عمومی آمریکا ، ICCO ، the Global Alliance ، AMEC برای دوباره نویسی اصول به منظور ساخت تعریفی دقیق تر از ارتباطات گردهم آمدند. این اصول نه تنها از منظر روابط رسانه ای در مسائل ارتباطی هیئت مدیران مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه ارتباطات داخلی شرکت ها را نیز شامل می شوند .این اصول دوباره نوشته شده این حقیقت را بازگو میکنند که شرکت هایی وجود دارند که سودآور نیستند.

به طور خاص آنها مسئول ارزیابی و سنجش استاندارهای مربوط به مشغولیت ها و گرایشات هستند. اکنون برنامه نویسان حرفه‌ای در حال بازبینی دستورالعمل‌های کدگذاری شده و نیز یادگیری مکالمات رسانه‌های اجتماعی از طریق سه سازمان جدا هستند:

A consumer company (Southwest Airlines)

A government agency (U.S. National Fish & Wildlife)

A non-profit (Goodwill Industries)

  • رویداد ششم: ما در راستای سنجش موارد بصری پیشرفت حاصل کرده ایم

شرکت دیتو با این ادعا که ما قادر به ردیابی و گزارش دید زنی ها از عکس های برند شما هستیم از راه می رسد. شرکت سیسوموز نرم افزار گیز را عرضه می کند با این نوید که ما تمام عکسهای برند شما را در تمامی کانال های اجتماعی در یک جا جمع می کنیم. این درخواستی است مهم از طرف هرکس که نتایج را بررسی میکند و باعث افزایش استفاده از اسنپ چت در اینستاگرام و نیز پی اینترست می شود.

  • رویداد هفتم: ما زوال تبلیغات اینترنتی را دیدیم

در سال 2015 مردم پیامی را به تبلیغات چیان انتقال دادند : ما ترجیح می دهیم برای نرم افزار پس زننده تبلیغات هزینه کنیم به جای اینکه تبلیغات شما را ببینیم. NPR's Marketplace گزارش می دهد که 35000 نفر نرم افزاری را در سیستم عامل شرکت اپل به نام پیوریفای دانلود کردند که تبلیغات اینترنتی را بلوکه می کنند. این نرم افزار با سود 150,000 دلاری خود تنها راه برای بلوکه کردن تبلیغات اینترنتی نیست، اگرچه تبلیغاتچیان با قبول استفاده از تبلیغ هایی که ایجاد مزاحمت نمی کنند و نیز پرداخت غرامت این فیلترها را پشت سر می گذارند.

کد خبر 320337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha