یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: با توجه به آنکه امروزه در کشورمان صاحبان‌ صنایع‌ متوجه‌ شده‌اند که‌ باید اصول‌ علمی‌ طراحی‌ و رنگ‌بندی‌ را رعایت‌ کنند تا کارشان‌ توان‌ رقابت‌ در بازار را داشته‌ باشد، می‌توان به آینده این رشته امیدوار بود؛

طراحی لباس

اين مسئله تا جايي پيش رفته كه حتي برخي از شركت‌هاي‌ خودروسازي‌ به‌دنبال‌ الگوساز و طراح‌ بافت‌ پارچه‌ براي‌ روكش‌ صندلي‌ خودرو هستند علاوه بر آن از آنجا كه ايران كشوري جوان است و جوانان همواره از تنوع پوشاك استقبال مي‌كنند، عده زيادي از فارغ‌التحصيلان اين رشته فرصت آن را دارند كه با تكيه بر خلاقيت خود در آن پيشرفت كنند. توجه كنيد كه اين رشته از جمله حرفه‌هايي است كه حتي اگر در آن جذب‌ سازمان‌ها و مراكز خصوصي‌ و دولتي‌ نشويد، مي‌توانيد با سرمايه‌اي‌ اندك‌ براي‌ خود كار كنيد، به شرط آنكه تجربه كافي را در اين حوزه كسب كرده و خلاقيت داشته ‌باشيد.

به‌طور كلي يك طراح لباس مي‌تواند در انواع شركت‌هاي طراحي، توليد و عرضه پوشاك، كيف و كفش، زيورآلات و... استخدام شود يا همانطور كه ذكر شد مي‌تواند به‌صورت آزاد و مستقل كار كند. علاوه بر آن امكان آن وجود دارد كه پس از دريافت مدرك كارشناسي خود به تأسيس آموزشگاه‌هاي طراحي لباس اقدام يا به‌عنوان طراح لباس در حوزه تئاتر و سينما فعاليت كنيد. همچنين مي‌توانيد در صدا و سيما و برخي از نهادهاي دولتي به‌عنوان طراح لباس و تشريفات مشغول به‌كار شويد. توجه كنيد كه يك طراح لباس مي‌تواند در زمينه طراحي و چاپ پارچه‌هاي مختلف نيز مانند پرده، مبلمان و لباس كار كند.

علاوه بر موارد ذكر شده براي يك فارغ‌التحصيل اين رشته امكان آن وجود دارد كه در كارخانه‌هاي نساجي به‌عنوان سرپرست واحدهاي توليدي فعاليت كند يا در بخش رنگرزي كارخانه براي تعيين رنگ پارچه و شناخت رنگ‌مايه‌ها و نوع كاربري پارچه مشغول شود. درآمد اين حرفه اگر در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي استخدام شويد بين ۱ تا ۲ ميليون و 500هزارتومان خواهد بود. اما اگر به‌صورت مستقل كار كنيد بسته به ميزان خلاقيت شما در توليد و طراحي افزايش پيدا مي‌كند. دقت كنيد كه يك طراح لباس اگر ايده‌هاي خوب و مناسبي در سر داشته‌باشد خيلي زود در ميان مشتريان جايگاه مناسبي پيدا مي‌كند و در هيچ شرايطي بيكار نخواهد ماند زيرا ما همواره از پوشاك استفاده مي‌كنيم.

کد خبر 320239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha