جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

بازپس‌گیری شهر رمادی از نیروهای گروه تروریستی داعش روحیه و توان جدیدی به ارتش عراق بخشیده و فرمانده عملیات الانبار حالا از آغاز عملیات گسترده برای باز‌پس‌گیری کامل استان الانبار خبر داده است.

پیروزی بر داعش

همزمان با اين مسئله ارتش سوريه پيشروي‌هاي جديدي در چندين جبهه در مقابل داعش داشته است.در عراق اسماعيل المحلاوي، فرمانده عمليات استان الانبار عراق، بزرگ‌ترين استان اين كشور گفت: عمليات آزادسازي كامل اين استان با رهبري لشكر هشتم عراق انجام مي‌شود و هدف آن به‌عنوان مرحله نخست بازپس‌گيري مناطق الصوفيه، السجاريه و جويبه در شرق رمادي در مجاورت با رود فرات و بازپس‌گيري منطقه‌هاي مركزي است كه همچنان تحت كنترل داعش است و هدف نهايي آن پاكسازي كل استان از وجود تروريست‌هاست.

اين در حالي است كه صباح كرحوت، رئيس شوراي استانداري الانبار اعلام كرده كه گروه تروريستي داعش 200خانواده عراقي را در شرق رمادي به‌عنوان سپر انساني گروگان گرفته است. به گفته وي، تروريست‌هاي داعش با اين اقدام قصد دارند مانع پيشروي نيروهاي امنيتي و آزادي كامل اطراف و حومه رمادي شوند. نيروهاي عراقي اخيرا كنترل شهر رمادي را پس از مدت‌ها درگيري با داعش در دست گرفتند.

  • پيشروي‌هاي جديد ارتش سوريه

ارتش سوريه در ادامه پيشروي‌هاي خود در شمال اين كشور كنترل شهرك النجاره در حومه شرقي حلب را به‌دست گرفت. همچنين نيروهاي ارتش سوريه 11روستا و شهرك در حومه شرقي، جنوب غربي و جنوب شرقي حما را از تصرف تروريست‌ها آزاد كردند.
با آغاز سال جديد ميلادي مناطق غربي استان‌هاي ادلب و نيز استان لاذقيه سوريه با ده‌ها خمپاره و راكت موشكي هدف قرار گرفتند، درگيري سختي نيز ميان ارتش سوريه و گروه‌هاي مسلح در محور بني‌زيد خالديه در شمال غربي حلب گزارش شده است.

ارتش سوريه اما توانسته كنترل شهرك النجاره را به‌دست بگيرد. يگان‌هاي ارتش سوريه همچنين با همكاري نيروهاي دفاع مردمي، كنترل روستاها و شهرك‌هاي زور سَريحين، المَكتوت، جِنان، الصارميه، رِعبون، المُخرِز والمراديه در حومه جنوب شرقي حما را به‌دست گرفته‌اند. منابع نظامي سوريه همچنين از تسلط كامل ارتش بر 2روستاي گريمِش و زور السُوس در حومه جنوب غربي و روستاهاي الزياديه و الشيخ عبدالله خبر داده‌اند. همچنين يگان‌هايي از ارتش سوريه يك مركز آموزش نظامي جبهه النصره را در شرق كفر زيتا در شمال غرب شهر حما منهدم كردند كه در پي آن شماري از تروريست‎ها كشته يا زخمي شدند.

  • باطل‌شدن ادعاي اراده نداشتن ارتش عراق

نماينده مرجعيت ديني عراق ضمن تبريك پيروزي عراقي‌ها در آزادسازي شهر رمادي، تأكيد كرد كه اين پيروزي ادعاي طرف‌هايي را باطل كرد كه مي‌گويند ارتش عراق اراده جنگيدن ندارد. عبدالمهدي الكربلائي، نماينده آيت‌الله سيستاني، مرجع عاليقدر شيعيان در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته در كربلا گفت:‌ نيروهاي مسلح عراق و كساني كه به اين نيروها كمك كردند قهرماني و فداكاري را در شهر رمادي رقم زدند كه نشان‌دهنده شايستگي آنها براي پيروزي است. پيش از اين برخي مقامات نظامي آمريكايي و اشخاصي در داخل عراق پيروزي‌هاي داعش در عراق را نتيجه نبودن اراده در ارتش اين كشور خوانده بودند.

کد خبر 320037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha