همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور از کاهش 12.6 درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علیرضا اسماعیلی، فرمانده پلیس راه کشور گفت که بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، در پنج ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 97 نفر در جاده‌های کشور کمتر از سال قبل کشته شده‌اند، یعنی آمار هشت هزار و 875 نفر کشته در تصادفات جاده‌ای سال گذشته، امسال به هفت هزار و 778 نفر کاهش یافت.

به گفته او در این مدت بیشترین کاهش کشته‌های به ترتیب متعلق به استان‌های تهران با 166 نفر، فارس 141 نفر و گیلان 85 نفر کاهش در تعداد کشته‌ها بوده است.

او افزود: «به این ترتیب شرکت‌های بیمه‌گر بیش از 383 میلیارد ریال کمتر دیه فوت پرداخت کردند.»

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که سال گذشته روزانه بیش از 57 نفر در تصادفات برون‌شهری کشته می‌شدند، گفت: «این رقم در سال جاری با همکاری خوب مردم در زمینه رعایت قوانین و مقررات، بهره‌گیری از سیستم GPS و ابزارهای الکترونیکی سرعت، برخورد قاطعانه پلیس با رفتارهای پرخطر رانندگان و تعاملات مطلوب سازمان‌های دخیل در کشور، به حدود 50 نفر در روز کاهش یافته است. از سوی دیگر رفتار ترافیکی رانندگان نیز حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.»

او در مورد مهمترین دلایل وقوع تصادفات در مرداد ماه سال جاری گفت: «توجه نکردن به جلو با 6/21 درصد، انحراف به چپ با 5/22، رعایت نکردن حق تقدم با 8/14 و تخطی از سرعت مطمئنه با 9/13 درصد مهمترین علل وقوع تصادفات در این مدت بوده است.»

به گفته اسماعیلی، 86 درصد تصادفات طی این مدت از ساعت هفت صبح تا 24 رخ داده است. همچنین 65 درصد تصادفات مربوط به محدوده 30 کیلومتری شهرها بوده است.

کد خبر 31998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز