عباس رافعی : شماره تازه همشهری داستان که چند روزی است منتشر شده تنوع جالب توجهی دارد و به شکل زیبایی مجموعه‌ای از داستان‌های خواندنی ایرانی و خارجی در آن منتشر شده است.

داستان

در كل مجله همشهري داستان در زمينه ادبيات داستاني فعاليت جالب توجهي داشته است. به گمانم در انتخاب و گزينش داستان‌ها سليقه و دقت‌نظر خوبي صورت مي‌گيرد و شما در اين نشريه به‌ندرت با داستاني مواجه مي‌شويد كه ارزش خواندن نداشته باشد. ويژگي همشهري داستان اين است كه مي‌تواند به صورت توامان هم توجه مخاطب خاص را كه به ادبيات جدي نظر دارد جلب كند و هم رضايت مي‌خواند عام را كه صرفا براي سرگرم شدن داستان مي‌خواند را به دست آورد.

معمولا در ادبيات و كلا هنر، توفيق همه جانبه هنگامي به دست مي‌آيد كه شما بتوانيد نظر موافق طيف‌هاي مختلف مخاطبان را جلب كنيد. همشهري داستان در حوزه ادبيات يك اتفاق جالب توجه محسوب مي‌شود. اطلاع ندارم كه اين نشريه چقدر خواننده دارد ولي اطمينان دارم كه هر مخاطبي اگر داستان‌هاي اين نشريه را مطالعه كند جذب آن مي‌شود. اين نشريه دريچه‌اي را مي‌گشايد تا مخاطب بداند جهان داستان در چه موقعيتي قرار دارد.

هم‌نوشته‌هاي داستان‌نويسان ايراني جالب و خواندني است و هم اينكه داستان‌هايي كه از نويسندگان خارجي انتخاب مي‌شوند سطح قابل‌قبولي دارند. آثار منتشر شده در همشهري داستان، در قالب داستان كوتاه قرار مي‌گيرند كه در روزگار پرشتاب معاصر، مي‌توانند بيشتر امكان خوانده شدن بيابند. مخاطب در داخل مترو و تاكسي هم مي‌تواند برخي از اين آثار را در يك نشست مطالعه كند. پيشنهاد من به دوستداران ادبيات و كساني كه علاقه‌مند به خواندن داستان هستند اين است كه شماره تازه همشهري داستان را از دست ندهند.

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 319931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha