پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

با گذشت کمتر از ۲‌ماه از حوادث تروریستی پاریس و آغاز تعطیلات سال نوی میلادی، فضای امنیتی حاکم بر کشورهای اروپایی شدیدتر شده و نیروهای امنیتی در نقاط تجمع مردم در خیابان‌ها به گشت‌زنی و کنترل رفت‌وآمدها مشغول هستند.

امنیت

با افزايش نگراني از احتمال وقوع حمله‌هاي تروريستي در شب سال‌نوي ميلادي، سطح هشدار امنيتي در بسياري از شهرهاي اروپا به‌خصوص شهرهاي اروپاي مركزي و غربي از چند روز گذشته در بالاترين سطح خود قرار گرفته است. ديروز پليس وين، پايتخت اتريش، اعلام كرد بر پايه هشداري كه از سوي آژانس اطلاعاتي «يكي از كشورهاي دوست» دريافت شده، احتمال وقوع بمبگذاري يا تيراندازي در جشن‌هاي شب سال نو ميلادي در پايتخت‌هاي اروپايي قوت گرفته است. اين اطلاعات به‌طور خاص به حمله‌هاي تروريستي به فروشگاه‌ها و مراكز تجمع مردم در جشن‌ها اشاره دارد. طبق گفته مقام‌هاي پليس وين، اين هشدار امنيتي براي پايتخت برخي كشورهاي اروپايي ازجمله وين ارسال شده است.

پيش از اين در روز سه‌شنبه هم نيروهاي امنيتي در بروكسل، پايتخت بلژيك، از دستگيري 2فرد خبر دادند كه قصد داشتند در تعطيلات سال نو ميلادي حمله‌هايي را عليه مناطق پرتردد و همچنين ساختمان‌هاي تاريخي اين شهر ترتيب دهند. پليس اعلام كرده كه در خانه اين دو فرد يونيفرم‌هاي نظامي و همچنين مطالبي مرتبط با گروه تروريستي داعش پيدا كرده است.

به‌گفته پليس، در تحقيقات به عمل آمده مشخص شده كه اين دو فرد قصد داشته‌اند به حمله‌هايي شبيه حمله‌هاي تروريستي پاريس دست‌بزنند. در شامگاه جمعه 22 آبان، نيروهاي وابسته به داعش در 6حمله سازماندهي شده به نقاطي از پاريس حمله كردند كه 130كشته و بيش از 350زخمي به‌جا گذاشت. اين حملات باعث شد تا تدابير امنيتي در بسياري از كشور هاي اروپايي شدت بيشتري بگيرد.

  • تخليه يك مركز خريد در سوئيس و يك فرودگاه در لهستان

ديروز رسانه‌هاي اروپايي اعلام كردند در پي تماس تلفني يك فرد ناشناس و تهديد به بمبگذاري در پاركينگ يك مركز تجاري در شهر بازل در شمال سوئيس، نيروهاي امنيتي اقدام به تخليه اين مركز كردند. به‌رغم جست‌وجوي نيروهاي پليس، هيچ بمبي در اين مركز پيدا نشد.

همچنين، فرودگاه مودلين واقع در حومه ورشو، پايتخت لهستان، نيز پس از كشف يك چمدان مشكوك و دريافت تماس تلفني مبني بر بمبگذاري تخليه شد. اين چمدان نيز پس از بازرسي نيروهاي پليس فاقد مواد منفجره بود.يكي از 9مهاجم حمله‌هاي تروريستي پاريس، همچنان فراري است؛ موضوعي كه به تشديد فضاي امنيتي در كشورهاي اروپايي كمك كرده است.

کد خبر 319930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha