همشهری آنلاین: ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به جرم دریافت رشوه به تحمل ۱۸ماه زندان محکوم شد. دوران زندان اولمرت از فوریه سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

به گزارش دويچه وله، خبرگزاری آلمان با اعلام حکم قطعی حبس از سوی دادگاه عالی، اولمرت اولین نخست‌وزیر در تاریخ اسرائیل شد که به زندان خواهد رفت.

دادگاه عالی حکم دادگاه نخستین برای اولمرت را کاهش داده است. اولمرت در دادگاه بدوی در ماه مه ۲۰۱۴ به تحمل ۶ سال حبس محکوم کرده بود. ایهود اولمرت به دلیل دریافت رشوه در دوره‌ای که شهردار بيت المقدس بود محکوم شده است.

دادگاه اعلام کرد که در دست‌کم ۲ مورد برای مقامات دادگاه مسجل است که اولمرت در جریان پرداخت رشوه به اطرافیان‌اش بوده است. در یکی از این موارد یک تاجر مبلغ ۱۴۰ هزار دلار رشوه به برادر اولمرت پرداخت کرده است. در مورد دیگر مبلغ ۱۷ هزار دلار به دستیاران ایهود اولمرت رشوه پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان اولمرت باید از تاریخ ۱۵ فوریه سال ۲۰۱۶ خود را به زندان معرفی و دوران حبس خود را آغاز کند.

در این پرونده تعدادی دیگر از مقام‌های رده بالای شهر بيت المقدس نیز به اتهام دریافت رشوه دادگاهی شدند. شمار قابل‌توجهی از این مقام‌ها متهم‌اند که در دوران ریاست اولمرت بر شهرداری شهر در یک پروژه‌ی ساخت‌وساز بزرگ شهری مبالغ هنگفتی رشوه دریافت کردند.

ایهود اولمرت از سال ۱۹۹۲ میلادی تا سال ۲۰۰۳ شهردار بيت المقدس بود. او در سال ۲۰۰۶ به سمت نخست‌وزیری اسرائیل رسید و تا سال ۲۰۰۹ در این سمت باقی بود.

اولمرت در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که به بیماری سرطان پروستات مبتلا شده است. او اما تاکید کرد که بیماری خللی در انجام وظایف او به عنوان نخست‌وزیر کشور ایجاد نخواهد کرد و به کار ادامه خواهد داد. اولمرت در انتخابات رهبری حزب راست‌میانه "کادیما" که او یکی از اعضای آن است شرکت نکرد و در سال ۲۰۰۹ نیز از سمت نخست‌وزیری استعفا کرد.

کد خبر 319789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha