دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش عراق از آزادسازی کامل شهر رمادی خبر داد.

آزاد سازی رمادی

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بخش عملیات مشترک عراق از آزادسازی شهر رمادی و برافراشتن پرچم عراق بر روی مجتمع دولتی مرکز شهر رمادی خبر داد.

همزمان با ورود نیروهای عراقی به مجتمع دولتی در مرکز شهر رمادی، تمامی تروریست‌های داعش از این مجتمع پا به فرار گذاشتند.

پیشتر نیروهای عراقی در بزرگترین پیروزی خود در استان الانبار وارد مجتمع دولتی در مرکز شهر رمادی، مرکز این استان شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای ارتش عراق پس از چند هفته محاصره رمادی حملات خود را در روزهای گذشته تشدید کرده و نهایتا توانستند کنترل ساختمان‌ دولتی را به دست بگیرند.

یکی از مقام‌های محلی استان الانبار خواستار آن شد که دولت عراق برای بازگرداندن اوضاع در رمادی به حالت عادی هرچه سریع‌تر اقدام کند و فرایند بازسازی شهر با هدف بازگشت آوارگان آغاز گردد.

وی به رویترز گفت: متقاعد کردن خانواده‌ها برای بازگشتن به رمادی آسان نخواهد بود زیرا نیازهای اساسی انسانی در این شهر در دسترس نیست.

یک فرمانده نیروهای مستقر در منطقه نیز گفت: ما صدها تن را تعلیم داده‌ایم که وظیفه آن‌ها حفاظت از آن چیزی است که حاصل شده است.

همچنین وزارت کشور عراق از کشته شدن مسئول شورای نظامی داعش در استان الانبار و ده‌ها تن از رهبران این گروه تروریستی خبر داد.

از سوی دیگر داعش به دلیل شکستش در رمادی جبهه‌های دیگری را گشوده و به طور غافلگیرانه به شهرک الصینیه در استان صلاح الدین حمله کرد.

داعش همچنین با موشک کاتیوشا شهر تکریت را هدف قرار داد که به زخمی شدن چند غیرنظامی انجامید.

کد خبر 319699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha