یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز مطالعات کوسه پاسیفیک موفق به کشف گونه‌ای از کوسه‌ها شده‌است که از تیرگی پوستش برای استتار خود در تاریکی اعماق دریا استفاده می‌کند، اما در عین‌حال در تاریکی می‌درخشد.

کوسه

براساس گزارش بيزينس اينسايدر، اين كوسه نينجاي فانوسي با نام لاتين Etmopterus benchleyi تقريبا نيم متر طول دارد و در عمق هزار متري از سواحل اقيانوس آرام در آمريكاي مركزي زندگي مي‌كند. تركيب عجيب تيرگي و درخشش در اين جاندار به او كمك مي‌كند راحت‌تر به شكارهايش نزديك شود.

کوسه

اين كشف به تازگي در جديد‌ترين شماره نشريه بنياد علوم اقيانوسي منتشر شده‌ و نامي جديد را به ليست عجيب‌ترين كوسه‌هاي جهان افزوده‌است.

ويكي واسكوئز كاشف اين جاندار عجيب مي‌گويد پوست اين كوسه از فتوفورها، نوعي اندام مولد نور در بدن ماهي‌ها، براي توليد نوري ضعيف در تاريكي اعماق دريا استفاده مي‌كند. محققان براين باورند جانداراني كه از ابعادي مشابه اين كوسه برخوردارند،‌ از اين قابليت استتاري براي تلفيق شدن با محيط كم‌نور اعماق فضا استفاده مي‌كنند تا از پايين نامرئي به نظر بيايند. به اين شكل مي‌توانند به آرامي به سوي شكارهاي خود بخزند و در عين حال از ديد شكارچيان بزرگتر در امان بمانند.

به گفته دانشمندان طي 10 سال گذشته درحدود 20 درصد از كل گونه‌هاي كوسه در جهان كشف شده‌اند و تلاش براي شناسايي كوسه‌هاي شناخته نشده ادامه دارد.

کد خبر 319509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha