همشهری دو - علی سبزی‌مراد: کسب و کارهای فیزیکی یا کسب و کارهای آنلاین؟ کدامیک بهتر و پرسودتر است؟

کسب و کار آنلاین

براي ايجاد هر كاري، بايد زيرساخت و شرايط لازم را به‌وجود آوريم. براي برخي از كسب و كارهاي فيزيكي بايد مجوزهاي لازم را اخذ كنيم. مثلا بايد شركت ثبت كنيم، برند مورد نظر خود را ثبت كنيم. دفتر و كارگاه اجاره كنيم.

پروانه بهداشت و پروانه توليد بگيريم.پرسنل استخدام كنيم و...؛ اما براي كسب و كارهاي آنلاين، به اغلب موارد بالا نيازي نيست و مي‌توان در منزل و اتاق شخصي خود، يك شغل مناسب و خوب با درآمد بالا راه‌اندازي كرد.

  • چه مدت زماني طول مي‌كشد تا به درآمد برسيم؟

در كسب و كارهاي فيزيكي حداقل 6 الي 8‌ماه طول مي‌كشد تا مجوزهاي لازم را اخذ كنيم و بعد محصول يا محصولاتمان را توليد و به بازار عرضه كنيم اما در كسب و كارهاي آنلاين قضيه فرق مي‌كند چرا كه مي‌توانيم از عنصر زمان، بهترين استفاده را ببريم. به‌طوري كه بعد از ‌ماه دوم مي‌توانيم به حداقل درآمد برسيم.

  • چه مقدار سرمايه لازم است؟

براي راه‌اندازي كسب و كارهاي فيزيكي، جداي هزينه‌هاي ثبت شركت و برند و رهن دفتر و كارگاه و... حداقل 3 الي 10ميليون تومان سرمايه براي خريد دستگاه و مواداوليه جهت اجراي طرح لازم است اما براي راه‌اندازي كسب و كارهاي آنلاين كمتر از 200هزار تومان سرمايه براي خريد‌هاست و دامنه لازم داريد.

كدام كسب و كار انرژي و حوصله بيشتري لازم دارد؟ در كسب و كارهاي فيزيكي بايد با ادارات، افراد مختلف، پرسنل و... كار كنيد و از طرفي با مديريت كردن كارگاه و مجموعه توليدي، وضعيت بازار، مشتريان، نمايندگي‌ها، بانك‌ها و... انرژي زيادي از شما گرفته خواهد شد. اما در كسب و كارهاي آنلاين به تعبيري تصدي‌گري و كار اجرايي بسيار پايين مي‌آيد و بلكه حذف مي‌شود. خودتان هستيد و مديريت وقت و انرژي.

در كسب و كارهاي فيزيكي بايد در هواي سرد و گرم، روزانه حداقل 8 ساعت كار كنيد ولي در كسب و كارهاي آنلاين، نيازي نيست به خارج از خانه برويد، مي‌توانيد تنها يا در كنار خانواده كار كنيد.

کد خبر 319338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha