همشهری آنلاین: گروه تروریستی تکفیری داعش استفاده و خرید و فروش اعضای بدن اسیران را بر اساس حکمی که اخیرا فاش شده، مجاز دانسته و این نگرانی را به وجود آورده است که این گروه اقدام به خرید و فروش و قاچاق اعضای بدن انسان‌ها می‌کند.

جداکردن اعضاء بدن اسیران | جنایت جدیدداعشی ها

به گزارش ایرنا به نقل خبرگزاری رویترز از واشنگتن، بر اساس این حکم به تاریخ 31 ژانویه 2015 (11بهمن 1393)، برداشتن اعضای بدن اسیران زنده برای نجات جان عناصر این گروه تروریستی تکفیری حتی اگر منجر به مرگ اسیر شود، مجاز است.

مقام های آمریکایی می گویند: این سند در میان مقدار زیادی از اسناد و مدارک بوده است که در عملیات ماه مه نیروهای ویژه آمریکا در شرق سوریه کشف شده است.

در این سند به صورت یک حکم آمده است: جان و اعضای بدن مرتد قابل احترام نیست و می تواند برداشته شود. بر اساس حکم شماره 68 داعش، برداشتن اعضای بدن اسیران حتی اگر منجر به از بین رفتن زندگی وی شود، ممنوع نیست.

قبلا عراق اعلام کرده بود که داعش اعضای بدن اسیران را برداشته و آنها را برای به دست آوردن سود بیشتر خرید و فروش و قاچاق می کند.

هر چند در این سند، تعریف مرتد از دید این گروه تروریستی بیان نشده است، اما این گروه، هر مسلمان چه سنی و چه شیعه را که از عقاید این گروه تروریستی پیروی نکند به همراه غیرمسلمانان از جمله مسیحیان کافر می داند.

این گروه تروریستی تکفیری از اوایل سال گذشته بخش های گسترده ای از خاک عراق و سوریه را در یک تهاجم برق آسا و غیرمنتظره اشغال کرده و مرتکب جنایت های فجیعی شده است.

کد خبر 319268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha