همشهری آنلاین: وزرای خارجه اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده با هدف بررسی تجاوز ترکیه به خاک عراق با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار خروج هرچه سریعتر نظامیان ترک از شمال عراق شدند.

اتحادیه عرب خواستار خروج فوری نظامیان ترکیه از خاک عراق شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، وزرای خارجه اتحادیه عرب پس از نشست فوق العاده ای که به منظور بررسی مسأله تجاوز ترکیه به شمال عراق برگزاری شد، بیانیه ای مشترک صادر کردند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب آمده است: اتحادیه عرب، اقدام اخیر ترکیه در اعزام نظامیان خود به خاک عراق را تجاوز به حاکمیت ملی این کشور قلمداد می کند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: نظامیان ترکیه باید هرچه سریعتر بدون هیچ قید و شرطی خاک عراق را ترک کنند.

در همین ارتباط، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر با بیان اینکه اقدام اخیر ترکیه با قوانین منشور سازمان ملل در تعارض است، خواستار خروج نظامیان از شمال عراق شد.

این در حالی است که «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این خصوص گفته است: در حال حاضر کشورهای عربی در موضعی یکپارچه خواهان عقب نشینی ترکیه از خاک عراق هستند.

شایان ذکر است که صدها نظامی ترکیه در اوایل دسامبر جاری به طور غیر قانونی وارد عراق در منطقه بعشیقه دراستان نینوا شده اند.عراق اعلام کرده است که موضوع را در شورای امنیت بررسی خواهد کرد.این درحالی است که ترکیه تاکنون به درخواست عراق برای خروج از اراضی این کشور توجهی نکرده است.

کد خبر 319256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha