همشهری آنلاین: سازمان ملل با اکثریت آرا طرح حاکمیت دائمی فلسطین بر منابع طبیعی فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی از جمله بیت المقدس و جولان اشغالی را مصوب کرد.

سازمان ملل به حاکمیت دائمی فلسطین بر منابع طبیعی اش رای داد

به گزارش ايرنا، پایگاه خبری معا فلسطین با انتشار این خبر اعلام کرد: در این رای گیری 164 کشور به حاکمیت فلسطین رای مثبت، پنج کشور از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا، کانادا و جزایر مارشال، رای منفی و ده کشور نیز رای ممتنع دادند.

این مصوبه یکبار دیگر حق بی چون و چرای ملت فلسطین در حاکمیت و تصمیم گیری برای منابع طبیعی شان از جمله آب و خاک مورد تایید قرار داده و حق فلسطینیان را برای مطالبه خسارت در قبال هرگونه سوء استفاده، ازبین بردن یا تخریب و یا به مخاطره انداختن و در خطر قراردادن این منابع به هرشکل که ناشی از طرح های غیرقانونی رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین های اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی باشد، تاکید کرده است.

این اقدامات شامل ساخت شهرک ها و دیوارسازی است که برخلاف قوانین بین المللی و دیوان بین المللی لاهه و مصوبات سازمان ملل صورت می‌گیرد.

مصوبه سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته تا به تعهدات بین المللی خود مبتنی بر موازین حقوق بین الملل و حقوق بشر پایبند بوده و از سوء استفاده از منابع طبیعی فلسطینیان در سرزمین های اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی یا اتلاف و تخریب و به مخاطره افکندن آنها خودداری کرده و از تخریب زیرساخت های اساسی زندگی ملت فلسطین پرهیز کند.

برپایه این مصوبه، رژیم صهیونیستی باید نسبت به رفع تمام موانع اجرای طرح های اساسی حفاظت از محیط زیست مانند ایستگاههای بهبود آب و تامین آب شرب بهداشتی مورد نیاز در نوار غزه و بازسازی زیرساخت های اصلی بخش آب اقدام کند.

در این مصوبه همچنین از سایر کشورها و سازمان های بین المللی خواسته شده تا سیاستی در راستای وادار کردن رژیم صهیونیستی به حفظ تعهدات بین المللی و موازین حقوق بین الملل در سرزمین های اشغالی اتخاذ کنند تا فعالیت های این رژیم به ویژه در حوزه شهرک سازی و سوء استفاده از منابع طبیعی محدود شود.

کد خبر 319151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha