همشهری آنلاین: رسانه‌های اجتماعی این امکان را برای همگان پدید آورده‌اند که در یک اقتصاد موازی که همه ابعاد زندگی بشر امروز را فرا گرفته است، مشارکتی پایدار و فعال داشته باشند.

social media

اقتصاد اجتماعی به وسیله شاخصه‌های وجه رایج خود نظیر شناسایی، جایگاه و توجه دیگران، تحرک دارد اما کالای اصلی آن، محتوا است.

بنابراین، مبادله محتوا راهی برای تأمین «ارز اجتماعی» است. این بدین معنا است که ما همواره باید با محتوای دیگران تعامل داشته باشیم. فعالیت سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری - چه بزرگ باشند و چه کوچک- در اقتصاد اجتماعی همیشه آسان نیست. شرکت‌های بزرگ اغلب می‌کوشند تا برای تبدیل کردن ارز واقعی خود به ارز اجتماعی، در مسیر خود به سمت اقتصاد اجتماعی، میانبر بزنند. اما محتوایی که آن ها به اشتراک می‌گذارند همیشه عالی نیست و آن گونه که مد نظر داشتند نتیجه نگرفته‌اند.

به همین دلیل است که اهمیت ارز واقعی کمتر از آن چیزی است که تا کنون تصور می‌کردیم چرا که شرکت‌های جوان با ظهور رسانه‌های اجتماعی از این امکان برخوردار شده اند که در اقتصاد اجتماعی وارد شده و بدون آن که به میلیون‌ها دلار بودجه نیاز داشته باشند، ارز اجتماعی زیادی را ذخیره کنند. محتوای ارگانیک، هنوز بهترین روش برای پیش تاختن در اقتصاد محتوا محور اجتماعی است. این بدین معنا است که شرکت‌های کوچک نسبت به شرکت‌های بزرگ از مزیت‌های بیشتری برخوردارند: آنها می‌توانند ارتباطات نزدیکتری را با مخاطبان آنلاین بر قرار کرده و به واسطه محتوا و از طریق رهبری افکار، اثر گذار شوند. رهبری افکار، ارگانیک‌ترین شکل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است زیرا تنها الزام آن این است که آنچه را که می دانید به اشتراک بگذارید. محتوا بهترین ابزار برای دست یابی مستقیم به مخاطبان، ایجاد اعتبار و توسعه ی یک رابطه معتبر است.

اگر می خواهید در شبکه‌های اجتماعی، تأثیرگذار حاضر شوید نکات زیر را به دقت بخوانید:

1. با آنچه می دانید شروع کنید. چه دانسته‌های تان بسیار تخصصی باشد و چه عوامانه، تأثیر گذاری شما وقتی اتفاق می‌افتد که خود را به عنوان یک متخصص درباره موضوع مورد نظرتان بشناسانید.

2. همواره و در هر حال کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. نیازی نیست که حتماً محتوای انبوهی تهیه کنید (به ویژه در ابتدای کار). یک مجرا را انتخاب کنید و سپس در آن مداومت به خرج دهید. خروجی‌تان در طول زمان افزایش خواهد یافت اما بدون محتوای با کیفیت، هیچ گاه در مخاطب سازی موفقیت به دست نخواهید آورد.

3. بر تقاضا تمرکز کنید. تمرکز خود را بر این قرار دهید که مخاطبان با کدام محتواها تعامل می‌کنند و با کدام ها نمی‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید دریابید که مخاطبان تان از چه چیزهایی بیشتر استقبال می‌کنند. با ارائه محتوای بیشتر درباره آن‌ها، بر شدت و حرارت این علاقمندی عمومی بیفزایید تا خود را بزرگتر کنید.

کد خبر 319049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha