گروه اجتماعی، مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به مصوبه هیات‌مدیره سازمان، آن دسته از راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی که تحت پوشش مقررات حمایتی خاص نبوده و سن آن‌ها در زمان شروع بیمه کمتر از50 سال باشد، از تاریخ اول خرداد امسال مشمول مقررات تامین اجتماعی بوده و بیمه می‌شوند.

عباس صابری با بیان این که افرادی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه نزد شعب سازمان باشند، معادل مدت سابقه پرداخت حق بیمه به سقف سنی آن‌ها افزوده می‌شود، ادامه داد: جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، با جامعه آماری حدود چهار هزار و500 نفر، درخواستی مبنی بر بیمه شدن خود را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده بود که پس از طی مراحل قانونی از تاریخ ذکر شده، راهنمایان تورها بیمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: نرخ حق بیمه این افراد 27 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی و پرداخت حق بیمه با مشارکت بیمه‌شدگان و از طریق جامعه راهنمایان است که حق بیمه آن‌ها به همراه لیست اسامی‌آن‌ها به شعب عامل سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی موظف است، حق بیمه هر ماه را به همراه فهرست اسامی‌افراد مورد نظر حداکثر تا پایان آخرین روز ماه بعد پرداخت کند. همچنین بیمه شدگان مزبور مشمول پرداخت 3 درصد حق بیمه بابت مقرری بیمه‌بیکاری نمی‌شوند.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه کردن کارشناسان رسمی‌دادگستری نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان، این قشر نیز با ارائه پروانه (کارت) معتبر کانون کارشناسان رسمی‌استان ذی‌ربط، از تاریخ بیست و نهم مرداد ماه امسال مشمول مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شدند.

صابری عنوان کرد: طبق قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، پرداخت کل حق بیمه، حسب مورد 12، 14 و یا 18 درصد بر عهده شخص بیمه شده است که باید ظرف مهلت مقرر، نسبت به پرداخت آن به شعب مربوطه اقدام کنند.

لازم به ذکر است7 درصد از سهم حق بیمه راهنمایان تورها را بیمه شده و20 درصد مابقی را سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند.

کد خبر 31895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز