چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت بازرگانی دولتی از اوایل سال جاری تاکنون بیش از 498 هزار تن گندم به مقاصد کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقا و جنوب شرقی آسیا صادر کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مجید پارسانیا، معاون وزیر بازرگانی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی درباره عضویت کشورمان در باشگاه صادرکنندگان گندم در جهان گفت: در پی ورود کشورمان به جمع صادرکنندگان گندم بر اساس مصوبه دولت و با تکیه بر دیدگاه‌های اقتصادی و مبتنی بر بازار اجازه صادرات یک میلیون تن گندم از کشور از سوی شرکت بازرگانی دولتی صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت غلات در بازارهای جهانی تاکید کرد: در روند صادرات گندم سعی خواهیم کرد با نگاه ملی و عرضه گندم با بالاترین قیمت در بازارها حضور یابیم و در این زمینه نیز با بزرگ‌ترین بازاریابان و دلالان گندم در دنیا ارتباط برقرار کرده و در حال تحلیل بازار و کسب آخرین اطلاعات هستیم تا با بهترین قیمت گندم ایران در بازارهای جهانی معرفی شود.

معاون وزیر بازرگانی در ادامه از مصوب شدن تشکیل شورایی به منظور تصدی‌گری معاملات و قیمتگذاری گندم صادراتی اظهار کرد: این شورا در حال تشکیل است و هدف آن حداکثر کردن سود حاصل از صادرات گندم و حفظ منزلت کالای صادراتی کشورمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه گندم صادراتی کشور به خریداری که قیمت بهتری ارائه کند فروخته می‌شود، گفت: براساس آخرین آمار صادرات گندم تاکنون 163 هزار تن گندم در چهار محموله به مقصد عمان، 40 هزار تن به حوزه خلیج فارس، 40 هزار تن به مقصد کنیا، 34 هزار تن به شرق آفریقا، 80 هزار تن به یمن و شرق آفریقا، 40 هزار تن به جنوب شرقی آسیا، 80 هزار تن به خلیج فارس و جنوب شرقی آسیا و عمدتا از بندر امام(ره) و بندرعباس صادر شده است.

پارسانیا در ادامه تصریح کرد که با تولید، خرید بموقع و ذخیره‌سازی مطلوب دستیابی به صادرات پنج میلیون تن گندم نیز وجود دارد و توانایی و ظرفیت حمل و نقل، نگهداری و ظرفیت بندری برای آن وجود دارد.

کد خبر 31886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز