چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

پگاه شفتی: اگر قرار است از صبح تا شب پای کامپیوتر بنشینی یا با گوشی هوشمندت ور بروی، باید بدانی که سلامتی‌ات حتماً به خطر می‌افتد.

دوچرخه شماره ۸۱۴

شركت‌هاي كامپيوتري ادعا مي‌كنند كه به اين مشكلات هم فكر مي‌كنند و براي آن‌ها هم راه حل‌هايي ارائه مي‌دهند؛ نمونه‌اش  ابزارك‌هايي كه مي‌توانند وضعيت سلامتي فرد را حسابي كنترل كنند. بد نيست با بعضي از اين ابزارك‌ها آشنا شويم. شايد در دنياي مدرن امروز، با چند ابزارك ساده بتوانيم از دست بعضي بيماري‌ها خلاص شويم!

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

قوز‌شمار

اي كساني كه قوز مي‌كنيد، اين ابزارك مخصوص شماست. آن را به كمرتان ببنديد. هر وقت روي گوشي هوشمندتان خم شويد، اين ابزارك با لرزش به شما هشدار مي‌دهد تا خودتان را صاف كنيد. در هنگام قدم‌زدن هم اگر خميده راه برويد، از دست لرزش‌هاي اين دستگاه راحت نخواهيد بود.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

دستبند مراقب

اگر اهل ورزش بوكس هستيد، اين دستبند با كمك يك شتاب‌سنج و ژيروسكوپ (گردش‌نما) مي‌تواند ميزان شدت ضرباتي را كه به كيسه‌ي بوكس وارد مي‌كنيد اندازه بگيرد و در صورت آسيب به دست، هشدار دهد. اين دستبند هم‌چنين مي‌تواند ميزان خواب و استراحت كاربر را با ميزان كالري‌هاي سوزانده‌شده محاسبه كند تا كاربران را از خطر چاقي يا حتي لاغري آگاه كند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

تب ‌سنج چسبي

اگر زياد سرما مي‌خوري و بايد مدام دماي بدنت را اندازه بگيري تا بيش از اندازه بالا نرود، به‌جاي درجه‌هاي معمولي كه زير زبان يا روي پيشاني قرار مي‌گيرند، اين ابزارك را به بدنت بچسبان. اين ابزارك به گوشي هوشمند متصل مي‌شود، دماي بدنت را اندازه مي‌گيرد و اگر تب داشته باشي به تو هشدار مي‌دهد.

اين تب‌سنج براي نوزادان، كودكان و به‌خصوص كساني كه هنگام تب دچار تشنج مي‌شوند، بسيار كاربردي است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

نفس‌سنج

اين نفس‌سنج، ضمن سنجش نظم تنفس، مراقب روح و روان كاربر است! اين ابزارك به كمربند يا لباس متصل مي‌شود و ريتم تنفسيِ كاربر را اندازه مي‌گيرد. درصورتي‌كه اين ريتم با اختلال روبه‌رو شود، از طريق ارتباط با گوشي هوشمند براي كاربر پيامك مي‌فرستد. پس يك نفس عميق بكش و كمي بنشين. اين ابزارك مي‌تواند مانند يك پزشك هميشه از كاربراني مراقبت كند كه دچار اختلال تنفسي هستند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۴

لباس هوشمند

با اين لباس، كاربر هنگام ورزش يا هر فعاليت ديگري مي‌تواند در امان باشد. ضربان‌سنج، سرعت‌ و تنفس‌سنج، حسگرهايي هستند كه در اين لباس تعبيه شده‌اند. اين حسگرها اطلاعاتشان را از طريق گوشي، تبلت يا ساعت هوشمند در اختيار كاربر مي‌گذارند. كاربراني كه اهل ورزش هستند، با پوشيدن اين لباس حتي مي‌توانند آمار تعداد قدم‌هاي خود را داشته باشند. اما اين لباس طوري گرم و نرم، طراحي شده كه حتي خوابيدن با آن هم بسيار راحت است.

کد خبر 318839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha