مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

مرحله جدید جمع‌آوری مردان کارتن‌خواب و معتاد محله هرندی از بامداد روز یکشنبه در آن محله آغاز شد.

منظقه ۱۸

به گفته رئيس پليس تهران بزرگ با برنامه‌ريزي صورت گرفته حدود 3هزار كارتن‌خواب در مدت 24ساعت جمع‌آوري شدند. سردار حسين ساجدي‌نيا همچنين يادآور شد: نيروي انتظامي طي هفته‌هاي گذشته طرح جمع‌آوري را آغاز كرده است و اين اقدامات به‌ويژه در نقاط آسيب خيز همچون شوش، بوستان حقاني و محله‌هاي اطراف بازار انجام شد.

وي با بيان اينكه تلاش مي‌شود تا دغدغه‌هاي مردم در اين مناطق كاهش يابد، از اقدامات دادستاني، ستاد مبارزه با مواد‌مخدر و به‌ويژه شهرداري تهران تقدير كرد و گفت: شهرداري اقدامات بسياري خوبي را در راستاي ايجاد كمپ‌ها انجام داده است و طرح ما همچنان ادامه خواهد داشت. ساجدي نيا افزود: 3هزار نفر جمع‌آوري و براي اين اقدام نيز 98كمپ با ظرفيت‌هاي مختلف به ما معرفي شده‌اند. ضمن اينكه قرار است تا هفته‌هاي آينده كمپ 2500نفري به بهره‌برداري برسد.

رئيس پليس تهران بزرگ همچنين با اشاره به بحث ابعاد كارتن‌خواب‌هاي شهرستاني تصريح كرد: ما در عين حال كه افراد را به كمپ معرفي مي‌كنيم فرم‌هايي براي آشنايي با آنها مي‌دهيم و پس از آنكه مشخص شد شهرستاني هستند با هماهنگي ستاد مبارزه با مواد‌مخدر آنها براي بازپروري به استان‌هايشان منتقل مي‌شوند.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران نيز با اشاره به اجراي طرح مشترك بين نيروي انتظامي و شهرداري تهران براي جذب كارتن‌خواب‌هاي محله هرندي، اظهار داشت: كارتن‌خواب‌ها درصورت اعتياد به مراكز و كمپ‌هاي ترك اعتياد منتقل مي‌شوند. اين افراد پس از گذراندن دوران ترك (پاكسازي) به‌صورت داوطلبانه به مراكز كارآفريني و توانمندسازي بهاران معرفي مي‌شوند. حجت‌الاسلام ميثم امرودي با اشاره به پيش‌بيني 40مركز بهاران با ظرفيت 4هزار نفر در تهران افزود: هدف اين مراكز اين است كه افراد پاك شده از اعتياد اعتماد به نفس پيدا كرده، هويت خود را بازيابند و وارد چرخه زندگي شوند.

کد خبر 318766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha