یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: یک کارشناس بیمه در واقع نماینده اصلی شرکت بیمه به شمار می‌آید که با توجه به شرایط و مقررات آن شرکت به ارائه خدمات می‌پردازد.

کارشناسی بیمه

او درخواست‌هاي متقاضيان بيمه را ارزيابي و حق بيمه‌ و ميزان پوشش آن را تعيين مي‌كند. اگر بخواهيد يك كارشناس بيمه باشيد بهترين راه اين است كه رشته دانشگاهي خود را مديريت بيمه انتخاب كنيد، گرچه ممكن است افرادي كه داراي كارشناسي رشته‌هاي مديريت بازرگاني و صنعتي، حسابداري و علوم اقتصادي هستند هم به‌عنوان كارشناس بيمه استخدام شوند؛ چون دروس مرتبط با اين شغل را گذرانده‌اند. يكي از مهارت‌هايي كه همواره لازم است براي اين شغل در آن توانا باشيد كار با كامپيوتر و نرم‌افزارهاي بيمه است كه در انجام ارزيابي و ثبت نتيجه نهايي به شما كمك مي‌كند.

توجه كنيد كه يك كارشناس بيمه بايد علاوه بر تحصيلات دانشگاهي، قدرت تحليل بالايي نيز داشته‌ باشد زيرا بايد تمام اطلاعات متقاضي بيمه را به دقت بررسي كرده و تصميم بگيرد؛ به‌عنوان مثال بايد بتواند پس از بررسي شرايط متقاضي براي بيمه عمر، تعيين كند كه شركت بيمه تا چه ميزان بيمه‌گذار را تحت پوشش بيمه قرار مي‌دهد و بيمه‌گذار ماهانه يا سالانه چه مبلغي را بايد به شركت بيمه بپردازد.

علاوه بر اينها كارشناس اين رشته بايد بتواند مهارتي مثل توجه به جزئيات را در خود پرورش دهد تا در هر مرحله از بررسي پرونده متقاضي تمام المان‌هاي موجود را براي حق بيمه‌اي كه به او تعلق مي‌گيرد مورد نظر قرار دهد. از آنجا كه كارشناس بيمه با ساير بخش‌هاي شركت‌هاي بيمه، كارگزاران بيمه و بيمه‌گذارها سر و كار دارد، براي پيشرو بودن در كار خود بايد روابط عمومي خوبي داشته و برخورد مناسب به‌خصوص با بيمه‌گذارها داشته‌باشد.

همچنين تا حدي بايد با مباحث روانشناسي آشنا باشد تا در شرايط مختلف بهترين برخورد را با بيمه‌گذارها و مشتريان داشته باشد. زيرا رفتار مناسب كارشناس بيمه به منزله تبليغات مثبت براي شركت بيمه محسوب مي‌شود. درنظر داشته‌باشيد كه اگر فروش و كارهاي مشابه آن را دوست داريد و از ارائه خدمات به ديگران و رفع نيازهاي آنها لذت مي‌بريد و همچنين دوست داريد به‌صورت مستقل كار كنيد اين رشته مي‌تواند براي شما مناسب باشد.

کد خبر 318669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha