در شرایطی که نرخ تورم رو به کاهش پیش می‌رود و اکثر بازارها نشانی از رونق ندارند، در آستانه شب یلدا، فعالان بازار انتظار تغییر قیمت کالاهای پرمصرف را ندارند.

yalda

تقاضا براي خريد برخي كالاها در روزهاي پيش رو افزايش خواهد يافت اما با وجود اين فعالان صنفي نسبت به عدم‌افزايش نرخ‌ها اطمينان داده‌اند. رئيس اتحاديه آجيل و خشكبار به خبرگزاري فارس گفت: قيمت متوسط هر كيلو آجيل ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان تعيين شده است و توصيه مي‌شود مردم براي حفظ سلامت از افراد دستفروش و متفرقه آجيل شب يلدا تهيه نكنند.

علي احمدي اظهار داشت: آجيل به وفور در بازار يافت مي‌شود و هيچ كمبودي در اين زمينه وجود ندارد، چرا كه بهترين تنوع آجيل و خشكبار در كشور خودمان توليد مي‌شود و به جز بادام هندي تقريبا نياز به وارداتي نداريم. وي افزود: اما متأسفانه برخي به‌دليل سود و منفعتي كه مي‌برند اقدام به واردات اقسامي از آجيل ازجمله تخمه آفتابگردان مي‌كنند كه توليد داخل آن به وفور موجود است ولي از آنجا كه واردات اين قلم آزاد شده تخمه آفتابگردان چين و كانادا وارد بازار شده و جنس توليد داخل روي دست افراد مانده است.

ابوالقاسم حسن‌پور ، مديركل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه‌گرمسيري وزارت جهادكشاورزي نيز از توليد و بازار مناسب انار در آستانه شب يلدا خبر داد و به ايسنا گفت: قيمت منطقي براي هر كيلوگرم از اين محصول بسته به كيفيت آن بايد از 1500تا نهايتا 4500تومان براي مصرف‌كنندگان باشد. رئيس اتحاديه قنادان تهران در مورد قيمت شيريني در اين ايام به ايرنا گفت: درحالي‌كه نرخ شيريني امسال نسبت به سال گذشته حدود 16درصد افزايش داشته اما نرخ شيريني شب يلدا نسبت به ارديبهشت‌ماه سال‌جاري هيچ تغييري نداشته و ثابت مانده است. علي بهره‌مند افزود: بنابر اين نرخ مصوب انواع شيريني درجه يك پرمصرف شب يلدا براي هركيلوگرم شيريني‌تر و خامه‌اي درجه يك 15هزار تومان، شيريني دانماركي 12هزارو 500تومان، شيريني زبان، پاپيوني و برنجي 12هزار و 500تومان و كيك يزدي 9هزار تومان تعيين شده است.

کد خبر 318485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha