همشهری آنلاین: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم به میزبانی استان کرمانشاه از ۲۸ آذر تا ۵ دی ماه برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، حجت‌اسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی با اعلام این خبر افزود: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم صبح روز شنبه ۲۸ آذر ماه با حضور بیش از ۶۰۰ قاری و حافظ قرآن از سراسر کشور برگزار خواهد شد و پس از آن قاریان و حافظان قرآن کریم در رشته‌های یاد شده با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم عصر و شب شنبه ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد. همچنین صبح، عصر و شب یکشنبه ۲۹ آذر ماه نیز به صورت همزمان مراحل نیمه‌نهایی رشته ۱۰ جزء، مقدماتی حفظ ۲۰ جزء و مقدماتی ترتیل و نیمه‌نهایی حفظ ۲۰ جزء برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی در تشریح برنامه‌های روز دوشنبه گفت: همچنین مراحل نیمه نهایی حفظ ۲۰ جزء و فینال ترتیل، و اختتامیه حفط ۱۰ و ۲۰ جزء در این روز برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات حفظ کل و قرائت روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. همچنین در این روز مرحله مقدماتی حفظ کل و قرائت برگزار می‌شود. علاوه بر این در روزهای پنجشنبه و جمعه 3 و 4 دی ماه هم مرحله نیمه‌نهایی حفظ کل و قرائت قرآن کریم با حضور نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این رقابت‌ها با برگزاری فینال حفظ کل و قرائت در روز شنبه 5 دی‌ ماه برگزار و از برگزیدگان این دوره با حضور مسئولان کشوری و لشگری تجلیل خواهد شد.

کد خبر 318344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha