همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به آغاز رقابت انتخاباتی برای تصدی دبیرکلی سازمان ملل متحد، به تشریح شرایط این انتخابات و از جمله فراخوان برای معرفی داوطلبان این سمت عالی رتبه پرداخت.

 فرایند انتخاب دبیرکل جدید سازمان ملل آغاز شد | داوطلبان خود را معرفی کنند

به گزارش ايرنا به نقل از رویترز، سامانتا پاور (Samantha Power) رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد و ' موگنز لیکتوفت' (Mogens Lykketoft) رییس مجمع عمومی این سازمان، در نامه‌ای به اعضای این سازمان خواستار شروع بررسی ممنوعیت ورود زنان به این رقابت های انتخاباتی و تبیین فرآیند انتخابات و سئوال از نامزدان تصدی این کرسی شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه تام به ضرورت تضمین برابری فرصت ها برای زنان و مردان، در تصدی مناصب ارشد تصمیم گیری، اعضای این سازمان خواهان حضور مساوی زنان و مردان در این انتخابات هستند.

همچنین متیو جان ریکرافت (Matthew John Rycroft) نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل در این رابطه گفت:' این نامه شلیک آغاز رقابت انتخاباتی برای تصدی سمت دبیر کلی سازمان ملل بود. این نامه بیانگر تساوی جنسیتی، صراحت و شفافیت فرآیند انتخابات است.'

تاکنون سورجان حسن اف کریم (Srgjan Asanov Kerim)رییس سابق مجمع عمومی سازمان ملل از جمهوری مقدونیه و وسنا پوسیچ (Vesna Pusić) وزیر خارجه کرواسی، برای تصدی این سمت، معرفی شده اند.

در این نامه از 193 اعضای سازمان ملل خواسته شده است تا نمایندگان مورد نظر خود را در نامه ای جداگانه کتبا اعلام نمایند تا در اختیار همه اعضا قرار گیرد.

دوران مسئولیت بان کی مون دبیر کل فعلی سازمان ملل متحد بعد از دو دوره پنج سال، روز 31 دسامبر پایان می یابد. تصدی این سمت، در هر دوره مختص مناطق مشخص هست،که در انتخابات پیش رو، نوبت به منطقه شرق اروپا رسیده است.

کد خبر 318329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha